۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۱۴۲۴
مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیستی استان بر رصد، پایش، تشخیص و شناخت حوزه تهدیدات زیستی در سطح استان سمنان تاکید کرد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیستی استان بر رصد، پایش، تشخیص و شناخت حوزه تهدیدات زیستی در سطح استان سمنان تاکید کرد.

ضرورت تشخیص و شناخت تهدیدات زیستی استان سمنان

ایرج کارخائی افزود با توجه به وجود تهدیدات گوناگون طبیعی و یا عامدانه در شش حوزه انسان، دام، نباتات، آب آشامیدنی، غذا و دارو و محیط زیست در سطح استان، نیاز به تشخیص و شناخت کافی این تهدیدات، رصد و پایش اطلاعاتی و اشراف به مسائل پیرامون این شش حوزه به منظور پاسخ به موقع و موثر و اقدام مقابله به آنها امر ضروری و مهمی می باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی پدافند غیرعامل حفظ و حراست از جان و سلامت مردم است، اضافه کرد تهدیدات زیستی و عدم کنترل آلودگی ها، آلاینده ها، ویروس ها و عوامل نوپدیده از جمله تهدیداتی است که سلامت انسانها و روح و روان و امنیت غذایی آنان را هدف قرار می دهد و آثار مخربی در دراز مدت در جامعه انسانی ایجاد می کند که در این زمینه باید با دقت، هوشیاری و برنامه ریزی مناسب مسائل و نکات مورد نظر این حوزه را پیگیری و دنبال کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان گفت با توجه به اینکه کسب اطلاعات  و اشراف اطلاعاتی پیشانی مواجهه با تهدیدات و یکی از ارکان اصلی و مهم چرخه مقابله با تهدیدات است که نیاز است دستگاههای ذیربط در حوزه تهدیدات زیستی ضمن رصد و پایش مستمر همکاری لازم را برای تهیه بانک اطلاعاتی از وضعیت تهدیدات زیستی استان ارائه نمایند.

کارخائی ادامه داد استان سمنان هم با توجه به همجواری با 8 استان بزرگ، خصوصا تهران و وجود گلوگاهها و ورودیهای مختلف، وسعت و گستردگی حوزه زیستی، وجود صنایع مختلف و دام و طیور، مزارع و کشاورزی نیازمند توجه جدی به مسائل و تهدیدات حوزه زیستی دارد که باید دستگاههای مختلف اقدامات لازم و موثر را برای مقابله با هرگونه تهدید در این عرصه اتخاذ نمایید.

در این جلسه همچنین رابطین پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مطالب و نکات مختلف در حوزه زیستی را در سطح استان ارائه نمودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر