۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۱۴۱۲
مطالعه جدید نشان می‌دهد که عادات رمز عبور، الزاماً بیانگر آن نیست که فضایی امن‌تر برای دستگاه ایجاد شده و تهدیدات همواره وجود دارند.
به گزارش پایداری ملی، مدیریت رمز عبور بسیار مشکل است. به طور معمول، سایت‌های خرید و برنامه‌های بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام رمز عبور مخصوص به خود را داشته و به همین خاطر، مدیریت این تعداد زیاد از رمز عبور، کار دشواری به نظر می‌رسد.
اگر نگاهی گذرا به متداول‌ترین رمزهای عبور سال 2016 بیندازید، به وضوح می‌بینید که رمز «12345» کاربرد بسیار زیادی داشته است. البته «123456789» هم در بسیاری از مواقع مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 بر اساس نظرسنجی جدیدی که از 600 نفر به عمل آمده است، 37 درصد افراد بر این باور بودند صرفاً زمانی که سایت از آنها درخواست می‌کند، رمز عبور خود را تغییر می‌دهند.
همچنین یازده درصد از این افراد اذعان داشتند که حداقل هفت سال است که رمز عبور خود را تغییر نداده‌ و در تمام این مدت، از یک رمز عبور ثابت استفاده نموده‌اند.
 
عجیب است، تعداد افرادی که رمز عبور خود را تغییر نمی‌دهند، تا این حد پایین است. این احتمال وجود دارد که مردم دارند متوجه خطرات شده و اخبار موجود در مورد هک‌ها و مهاجمان سایبری، ذهن آنها را برای تغییرات لازم آماده نموده که البته اتفاق بسیار خوبی است.

یکی از نتایج جالب این نظرسنجی این بود که تمایل مردان به استفاده از واژه "password” به عنوان رمز عبور، 2.8 برابر بیشتر از زنان است.

زنان تمایلات دیگری برای استفاده از رمز عبور از خود نشان داده‌اند. نظیر اینکه، تمایل آنها برای استفاده از نام همسرشان به عنوان رمز عبور، 1.3 برابر مردان بود.

بسیاری از افراد حاضر در نظرسنجی، اذعان داشتند که در سایت‌ها و برنامه‌های مختلف، از رمز عبور واحدی استفاده می‌کنند.
 
با همه این وجود،‌ کارشناسان امور امنیتی معتقدند که حفظ امنیت،‌ تنها و تنها با داشتن رمز عبور نیست که حاصل می‌شود، بلکه می‌بایست ملاحظات فنی بیشتری را درنظر داشت.

ﺣﺮﻳﻢ ﺧﺼﻮﺻﯽ، ﻭﺍﮊﻩ‌ﺍﯼ است ﮐﻪ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ، ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺟﺪﻳﺪﯼ یافته ﺍﺳﺖ؛ ﻭﺍﮊﻩ‌ﺍﯼ ﻭﺳﻴﻊ ﮐﻪ ﺣﻔﻆ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺩﻗﺖ ﻭ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﺧﺎﺹ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ طلب می‌کند.

ﺣﻔﻆ ﺣﺮﻳﻢ شخصی ﻭ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺩﻳﮕﺮ، ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺟﻨﺒﻪ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺭﺳﯽ نموﺩ. ﺍﻣﺎ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻧﮑﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﻢ ﺍﮔﺮ ﺭﻣﺰ ﻋﺒﻮﺭ ﺭﺍ ﺳﺮﺑﺎﺯ ﺧﻂ ﻣﻘﺪﻡ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺳﺎﺭﻗﺎﻥ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭ ﻫﻮﻳﺖ ﺑﻨﺎﻣﻴﻢ.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر