۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۳۱۳۷۲
سيزدهمين جلسه قرارگاه پدافند زيستي با حضور عسگری دبیر قرارگاه زيستي استان و سایر اعضا در سالن جلسات معاونت سياسي،امنيتي و اجتماعي با موضوع پيشگيري و مقابله با بروز و شيوع بيماري تب كريمه كنگو و آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سيزدهمين جلسه قرارگاه پدافند زيستي با حضور عسگری دبیر قرارگاه زيستي استان و سایر اعضا در سالن جلسات معاونت سياسي،امنيتي و اجتماعي با موضوع پيشگيري و مقابله با بروز و شيوع بيماري تب كريمه كنگو و آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان برگزار شد.

جلسه قرارگاه پدافند زيستي استان مرکزی

در ابتدای جلسه مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به اينكه كه امسال وضعیت اعتبارات و تخصيصات بودجه شرایط خوبي نداشته و تمامي كارهايي كه در دستگاه ها انجام گرفته از اعتبارات ساير صورت پذيرفته بيان داشتند بايستي از اكنون برنامه ريزي لازم را براي زمان بحران انجام دهيم. به فضل الهي هيچ موردي از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در سطح استان مشاهده نشده وليكن احتمال درگير شدن با بيماري وجود دارد كه بسيار پرخطر است، در این راستا جهاد كشاورزي بايستي تعهدات لازم را از مرغداريهاي اطراف تالاب اخذ و نظارت خود را بر فعاليت آنها افزايش دهد زيرا دولت توانايي پرداخت خسارت را به آنها ندارد پس بايد بحث بيمه را جدي بگيرند، موضوع آموزش هاي اجرايي بسيار مهم است و چون از حالت خطر بالقوه خارج شده و وارد حوزه خطرات بالفعل شده ايم ميطلبد كه آموزش، تذكرات و پيش بيني هاي لازم را به جامعه هدف داشته باشيم. بايستي نظارت كاملي را بر فعاليت پرنده فروشي ها با ايجاد گشتهاي مشترك و با يك برنامه منظم و دوره اي انجام داد و با تمام پرنده فروشي هاي غيرمجاز برابر قوانين نظام صنفي كشور برخورد كرد .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر