۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۳۱۳۷۰
وضعیت نه چندان مناسب و ترافیکی ورودی بیمارستان شهید بهشتی مراغه، شهروندان را در مراجعه به این مرکز درمانی با مشکلات بسیاری روبرو ساخته است.
به گزارش پایداری ملی، بیمارستان شهید بهشتی مراغه با قدمتی بیش از 75 سال با قرار گرفتن در یکی از خیابان های فرعی این شهرستان، یکی از پرتردد ترین مراکز درمانی منطقه جنوب آذربایجان شرقی و این شهرستان است.

قرار گرفتن بخش زنان و زایمان و کودکان در این بیمارستان و نیز اورژانس شبانه روزی در این مرکز درمانی، اهمیت آن را در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دوچندان کرده است.

در سال های اخیر با افزایش ترافیک درون شهری و مراجعات به مراکز درمانی، معضل ترافیک در ورودی مراکز درمانی از جمله بیمارستان شهید بهشتی بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می کند.
وجود بیمارستان شهید بهشتی با دارا بودن بخش های زایمان و اطفال، فرصت مناسبی را برای ایجاد واحدهای صنفی از جمله گل فروشی ها و خدمات پرستاری کرده است.

عدم وجود محل مناسبی برای پارک خودروها در ورودی این بیمارستان در ماه های اخیر با توجه به کمبود فضای این مرکز درمانی و کم عرض بودن خیابان فرعی منتهی به آن در بیشتر ساعات روز، دسترسی به این مرکز درمانی و از جمله اورژانس را غیرممکن ساخته است.

تعرض واحدهای صنفی و مغازه ها به حریم خیابان و اشغال بخش وسیعی از پیاده رو، یکی از عوامل مهم و اساسی در بروز مشکلات ترافیکی در این مرکز مهم خدمات رسان شهری است.

توقف چند ساعته و حتی دائمی چندین دستگاه تاکسی بدون داشتن ایستگاه مشخص در ورودی اورژانس بیمارستان شهید بهشتی علاوه بر ایجاد ترافیک، صحنه های ناخوشایند فرهنگی و اجتماعی را در برخورد با مراجعان و عابران پیاده رقم زده است.

امری که در ماه ها اخیر با سکوت و عدم رسیدگی مسئولان امر از جمله واحد سد معبر شهرداری، راهنمایی و رانندگی و نیز تاکسیرانی نیز همراه بوده است.

در گفت و گو با مسئولان بیمارستان شهید بهشتی و دانشکده علوم پزشکی نیز آنان از وجود مشکلات ترافیکی در ورودی این مرکز درمانی ابراز نارضایتی کرده و خواستار رسیدگی مسئولان و دستگاه های متولی امر در این خصوص شدند.

اکنون نیز با توجه به لزوم رعایت اصول پدافند غیرعامل و پیشگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و نیز امدادرسانی سریع و ارائه خدمات مناسب به شهروندان، رفع معضل ترافیکی این منطقه، نیازمند عزم جدی مسئولان و دستگاه های متولی امر است.

بیمارستان 110 تختخوابی شهید بهشتی مراغه در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع در سال 1315 احداث و در سال 1348 بازسازی شده است.

این مرکز درمانی واقع در جنوب غربی استان آذربایجان شرقی با بخش های درمانی جراحی زنان، بلوک زایمان، اتاق عمل، اطفال، نوزادان، اورژانس و NICU ، به عنوان بیمارستان مرجع برای شهرهای همجوار تعریف شده و به صورت دولتی اداره می شود.

وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر