۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۳۱۳۴۴
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: به‌روز بودن دانش و مهارت طراحي در ساخت متروي تهران باعث شده است تا اين سازه در برابر زلزله هايي با قدرت 8 ريشتر هم مقاوم باشد.
به گزارش پایداری ملی؛مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: به‌روز بودن دانش و مهارت طراحي در ساخت متروي تهران باعث شده است تا اين سازه در برابر زلزله هايي با قدرت 8 ريشتر هم مقاوم باشد.

فرنوش نوبخت افزود: بحث پدافند غيرعامل در ايستگاه‌هاي خطوط مترو در موضوع زمين لرزه از ابتداي ساخت ايستگاه ها مورد توجه بوده و تمام محاسبات آن منطبق بر استانداردهاي بين‌المللي براي مقابله با زمين لرزه تا مقياس 8 ريشتر تعريف و اجرا شده است.

وي تصريح كرد: مترو به‌عنوان پناهگاهي امن كاربرد دارد ضمن اينكه شركت بهره برداري متروي تهران و حومه با ارگان هاي امدادي چون آتش نشاني، اورژانس و هلال احمر طبق سنوات گذشته تفاهم نامه هايي دارد كه مانورهايي را در ايستگا هاي خطوط مترو برگزار مي كند تا در صورت بروز رويدادهاي غيرمترقبه، ضمن آمادگي بيشتر بهترين خدمات‌رساني به شهروندان داده شود.

وي با تأکيد بر اينکه امداد رساني در ساعات اوليه وقوع زلزله نقش مهمي در كاهش خسارات دارد گفت: مترو به‌عنوان شهر زيرزميني اين قابليت را دارد كه ادوات امداد رساني را به نقاط مختلف شهر با بيشترين سرعت انتقال دهد.

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در پايان خاطرنشان كرد: تمامي تجهيزات استفاده شده در متروي تهران مطابق با استاندارهاي بين‌المللي است و همواره ايمني و امنيت جز اولويت هاي شركت بهره برداري متروي تهران و حومه است.






گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر