۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۳۱۲۶۶
وزیر امور خارجه آلمان خواستار اتخاذ سیاست جدید اروپا در قبال آمریکا شده و تاکید کرد که اروپا باید در مسائلی از جمله ایران و روسیه سیاست مستقلی از آمریکا را در پیش گیرد.
به گزارش پایداری ملی، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان که اخیرا سفر یک روزه ای را به واشنگتن داشت خواستار اتخاذ سیاست جدید آلمان و اروپا در قبال آمریکا شد.

گابریل پنج شنبه گذشته به واشنگتن سفر کرده و بعد از گفت وگوهایی در کنگره آمریکا بر علاقه اروپا برای هماهنگی و همکاری با آمریکا در مسائل مختلف تاکید کرده و گفته بود که ما نیازمند به اتخاذ موضع مشترک در مسائل هستیم. این موفقیت هنوز کاملا به دست نیامده است.

وی در آمریکا با همتای خود و برخی از نمایندگان بلند پایه کنگره درباره مناسبات با ایران و توافق اتمی با تهران و اختلافات با کره شمالی و همچنین مناسبات تجاری بین اروپا و آمریکا گفت‌وگو کرد.

گابریل در پایان دیدار یک روزه خود از آمریکا همچنین گفت  که در واشنگتن تلاش برای اتخاذ سیاست های مشترک با اروپا را می بیند. آیا در این راستا موفقیتی به دست می آید مشخص نیست. اروپاییان در مواضع خود بسیار متحد هستند و بسیار با هم هماهنگ هستند. طبیعتا ما علاقه‌مند هستیم که آمریکا را هم با خود همراه کنیم. در این راستا همچنین در هفته آینده مذاکرات بیشتری در نشست ناتو وجود خواهد داشت.

حالا گابریل چند روز بعد از سفر خود به واشنگتن خواستار اتخاذ سیاست جدیدی در قبال آمریکا شده است.

روزنامه "زوددویچه سایتونگ" با استناد به دست نوشته سخنرانی گابریل که قرار است امروز در انجمن سیاست خارجی موسسه کوربر ایراد شود نوشت که گابریل گفته است:  نقش آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ به عنوان نیروی سازمان دهی سیاست جهانی تضعیف شده است.

در این متن سخنرانی آمده است که آن اطمینان خاطری که ما با آن نقش آمریکا را به عنوان یک محافظ و مراقب می دیدیم در آستانه فروپاشی قرار دارد. ایالات متحده هم احتمالا آلمان را متفاوت تر از قبل و به عنوان شریکی در بین بسیاری از شرکای خود می بیند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین درخواست کرد که آلمان باید در آینده با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری علایق و منافع خود را دنبال کند. وی همچنین در این راستا به تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه و مناقشات اتمی درباره برنامه اتمی ایران اشاره کرده و گفت: در هر دو مورد آلمان نمی تواند تنها منتظر تصمیمات در واشنگتن بماند یا فقط به این تصمیمات واکنش نشان دهد.

گابریل آلمان و فرانسه را به عنوان نیروهای محرک در اتحادیه اروپا ارزیابی کرده و تاکید کرد که در مسائل مالی من آرزو می کنم که فرانسوی ها کمی آلمانی تر شوند و آلمان هم باید در مسائل امنیتی کمی فرانسوی تر شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر