۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۳۱۲۶۰
نائب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه، ایران را شریک راهبردی مسکو نامید و تاکید کرد: مشکلات بین المللی در سایه هماهنگی نزدیک دو کشور حل و فصل می‌شوند.
به گزارش پایداری ملی، "الیاس اوماخانوف" نائب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد که ایران شریک راهبردی روسیه است و بسیاری از مشکلات بین‌المللی که به نوعی به مسکو و تهران مربوط شده و منافع دو کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند، در سایه هماهنگی بسیار نزدیک آنها در حال حل و فصل شدن هستند.

این مقام پارلمانی روس در دیدار با "علی قاضی عسگر" نماینده رهبر انقلاب اسلامی ایران در امور حج که در ساختمان شورای فدراسیون روسیه در مسکو صورت گرفت، تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران، شریک راهبردی ماست و عملا همه مسائل و مشکلات بین‌المللی که روسیه و ایران به نوعی با آنها درگیر هستند، در سایه هماهنگی نزدیک دو کشور و در نتیجه رایزنی‌های دوجانبه در بالاترین سطح، حل و فصل می‌شوند.»

این سناتور بلندپایه یادآور شد که همکاری بسیار خوبی نیز بین ایران و روسیه در چارچوب ساختارهای بین‌المللی پارلمانی وجود دارد.

نماینده رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز در این دیدار، از درک کامل رهبران و ملت روسیه برای حمایت از مواضع ایران در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تشکر کرده و پیروزی بر تروریسم در سوریه را نتیجه همکاری نزدیک مسکو و تهران دانست.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر