۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۳۰
سردار دکتر غلامرضا جلالی در همایش"تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران"
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به پیوستن ایران به ٣ قراداد «وین»، «پالرمو» و «نقشه اجرایی کردن اف‌.ای.تی.اف»، گفت: این ٣ قرارداد، اشراف اطلاعاتی دشمن را بر زیرساخت‌های مالی کشور چند برابر می‌کند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیرعامل در همایش تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران که صبح امروز(دوشنبه 13 آذر) در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه پنج‌ساله ما اثری از مقاومت و اقتصاد مقاومتی نیست و هم سویی با اقتصاد جهانی دیده نمی‌شود که این نشان از عدم درک درست از مفهوم جنگ اقتصادی دارد.

قرارداد FATF اشراف اطلاعاتی دشمن بر ما را صددرصد می‌کند/ برای از بین بردن فساد اقتصادی باید نظام بانکی اصلاح شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  اذعان داشت: مقام معظم رهبری جنگ اقتصادی را دیدند و با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه مقابله با آن را نشان دادند، اما متاسفانه برخی‌ها به آن بی‌توجه هستند.

وی تأکید کرد: مسئولان و نخبگان باید درباره جنگ اقتصادی به یک اجماع برسند، چرا که اگر این گونه نشود در تصمیم‌گیری‌ها و رویکردها اشتباه حرکت می‌کنیم.

دانشگاه‌ها به دلیل عقب ماندگی، در علوم اقتصادی جا مانده‌اند

سردار جلالی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی دو استراتژی وجود دارد، گفت: دانشگاه‌های ما به دلیل عقب ماندگی در علوم اقتصادی جا مانده‌اند. انتظار ما از دانشگاه‌ها این است که به موضوع جنگ اقتصادی وارد شوند و سناریوهای دفاع ‌ و هجوم را تبیین کنند. ما‌ باید تعریف جدیدی از جنگ در اقتصاد را ایجاد کنیم، زمانی که قرارداد FATF امضا شد نیروهای انقلاب همه فریاد زدند که این ابزار جنگ اقتصادی است در گذشته جنگ اقتصادی با نیروی نظامی بود؛ یعنی نیروی نظامی وارد می‌شد ولی هدف اماکن اقتصادی بود؛ اما امروز این جنگ تغییر کرده، در جنگ امروز نتیجه جنگ اقتصادی، سیاسی خواهد بود؛ اما ابزار و هدف اقتصادی است.

قرارداد FATF اشراف اطلاعاتی دشمن بر ما را صددرصد می‌کند/ برای از بین بردن فساد اقتصادی باید نظام بانکی اصلاح شود



رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: جنگ اقتصادی مولفه‌های مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین‌های آن اشراف اطلاعاتی و پایش آن است. بُعد دیگر جنگ اقتصادی روابط بین‌الملل است و اکثر سفرهای خارجی کشورها در این زمینه است.

سردار جلالی در ادامه تأکید کرد: افزون بر اشراف اطلاعاتی، تحریم هم از دیگر ابزارهای جنگ اقتصادی است که نمونه بارز آن قانون کاتسا است. تحریم کاتسا ناظر بر این موضوع است که جهت تحریم‌ها از دولت به سمت شرکت‌ها و افراد بازگشته است.

دانشگاه‌ها به موضوع جنگ اقتصادی وارد شوند

وی افزود: دولت در حال حاضر قراردادهایی چون پالمو و FATF را امضا کرد، اما باید بداند که این کار موجب می‌شود اشراف اطلاعاتی دشمن بر ما صددرصد شود. ما باید مفهوم جنگ اقتصادی را متوجه شویم و یک طرح دفاعی اقتصادی برای آن ایجاد کنیم. ما باید از محل‌هایی که آسیب‌پذیر هستیم و دشمن بر آن تمرکز کرده خارج شویم، در کنار این موضوع باید چند اقدام داخلی نیز انجام دهیم که یکی از آنها مقابله با تحریم‌های داخلی است ما باید فساد اقتصادی را از بین ببریم تا بتوانیم با جنگ اقتصادی مقابله کنیم افزون بر این کار، باید نظام بانکی را نیز اصلاح کنیم. 

قرارداد FATF اشراف اطلاعاتی دشمن بر ما را صددرصد می‌کند/ برای از بین بردن فساد اقتصادی باید نظام بانکی اصلاح شود

باید تحریم‌های آگاهانه علیه کالاهای خارجی ایجاد کنیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در این حوزه باید به داخل کشور نگاه کنیم و نباید به خارج از کشور توجه کنیم، چرا که طرح‌های خارجی برای بر هم زدن اقتصاد ایران است ما باید یک سری تحریم‌های آگاهانه را علیه کالاهای خارجی ایجاد کنیم و در مواردی که تحریم هستیم نگاه را به داخل کشور برگردانیم گواه این موضوع برنامه موشکی است که ما در این حوزه توانستیم با تلاش و پشت کار، خود را بسازیم و باید در سایر حوزه ها به آن توجه کنیم.

قرارداد FATF اشراف اطلاعاتی دشمن بر ما را صددرصد می‌کند/ برای از بین بردن فساد اقتصادی باید نظام بانکی اصلاح شود


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر