۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۲۲۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی از وجود ۲ قرارگاه پدافند غیر عامل در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های پدافند غیرعامل و برنامه ششم در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی، مشیرالحق عابدی ظهر امروز در اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل در سال 82 با تأیید مقام معظم رهبری افتتاح شد.

وی افزود: اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل جزء محدود اساسنامه‌هایی است که تأیید مقام معظم رهبری را دارد و منشوری برای دستگاه‌ها است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پدافند غیرعامل ایستادگی و آمادگی در مقابل حملات احتمالی دشمنان و به عبارتی آمادگی در مقابل بلاهای انسان ساز است، افزود: در این راستا فعالیت‌های مربوط به آمادگی در مقابل حوادث طبیعی بر عهده سازمان مدیریت بحران است.

وی از وجود 2 قرارگاه پدافند غیر عامل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این دو قرارگاه شامل قرارگاه پدافند سایبری و قرارگاه پدافند زیستی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در منشور پدافند غیرعامل 13 بند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل است.

عابدی با بیان اینکه در بند 7 این منشور بر فرهنگ سازی و آموزش که یکی از شقوق هدایت است  تاکید ویژه‌ای شده است اظهار داشت: همه آحاد مردم باید به موضوعات پدافند غیرعامل اشراف داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بحث بیوتروریسم به حوزه پدافند غیرعامل سپرده شده است افزود: یکی از موضوعات مهم در حوزه پدافند زیستی، پژوهش است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از پایان نامه‌های دانشجویی حمایت‌های مادی و معنوی می‌شود گفت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند انجام شده است.

عابدی ساخت مجموعه ارزشمندی که می‌تواند در زمان اضطرار به در مردم بخورد را از جمله این اقدامات عنوان کرد و بیان کرد: ان‌شاءالله مانوری به منظور تمرین کاربری این مجموعه برگزار شود که خود این مانورها یکی از راه‌های برگزاری کلاس‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه در زمینه مدیریت و حوادث بیمارستان باید دوره‌های آموزشی برگزار شود تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند به عنوان بیمارستان پایلوت برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل معرفی شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر