۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۲۶
گیلان،
گردهمایی تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد تهدیدات زیستی نوین در سالن اجتماعات اداره کل مسکن و شهرسازی استان گیلان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار مهدی کاظمی‌پور روز گذشته در گردهمایی تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد تهدیدات زیستی نوین در سالن اجتماعات مسکن وشهرسازی گیلان با تبریک به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: شهدای مدافعین حرم موجب عزت مسلمین در جهان شدند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به لزوم پیدا کردن فهم مشترک برای تهدیدات زیستی گفت: با توجه به ویژگی‌هایی که استان ما در بحث زیستی دارد، گیلان در رتبه‌های بالا در سطح کشور قرار دارد.

جانشین قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان با اشاره به ویژگی‌های جمهوری اسلامی بیان کرد: ایدئولوژی اسلامی از ویژگی‌های خاص جمهوری اسلامی است و پس از ۳۸ سال دستاوردهای بزرگی برای کشور به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به اینکه جغرافیای سیاسی جمهوری اسلامی ایران اهمیت پدافند غیرعامل را مشخص می‌کند گفت: همسایگی ایران با ۱۵ کشور همسایه بر لزوم پدافند غیرعامل می‌افزاید.

کاظمی‌پور با اشاره به بهره‌مندی ایران از نفت و گاز گفت: دیدگاه‌های دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی الگویی برای جهان اسلام شده است و دشمنان اسلام تحمل این موضوع را نداشته و هرروز ایران را تهدید می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: تهدیدات جدید دشمن موجب افزایش توجه به بحث پدافند غیرعامل شده است، خوشبختانه قرارگاه شفا یا قرارگاه زیستی که زیر نظر استاندار و جانشین آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، در استان گیلان شکل‌گرفته است.

جانشین قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان با اشاره به سه عامل زیستی طبیعی، دستکاری‌شده و مصنوعی بیان کرد: ما نیازمند به اقداماتی هستیم که طرح جامع پنج‌ساله از آن جمله است.

وی افزود: زمانی می‌توان این طرح‌ها را در استان پیاده کرد که فهم کاملی از تهدیدات زیستی داشته باشیم و تمام دستگاه‌ها و مسئولین با قرارگاه زیستی همکاری کنند.

کاظمی‌پور از تهیه شناسنامه زیستی استان تا پایان سال خبر داد و افزود: این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که دشمنان ما را رها نمی‌کنند و ما برای رسیدن به اهداف خود نیاز به برنامه‌ریزی کنیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان ارتقای آستانه تحمل، افزایش توان خودی و حفظ سرمایه کلان و بالا بردن سیستم دفاعی کشور در سطح استان را از وظایف قرارگاه شفا دانست و گفت: ما برای رسیدن به این اهداف قدم‌های مؤثری برمی‌داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر