۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۳۱۰۶۳
رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس محبان اهل‌بیت(ع):
رهبر معظم انقلاب فرمودند: جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که برای مقابله با کفر و استکبار، نیاز به حضور باشد، کمک خواهد کرد و در بیان این موضوع ملاحظه هیچ‌کس را نمی‌کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس «محبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و مسئله تکفیری‌ها»، اتحاد و همدلی امت اسلامی در شرایط کنونی را از اوجب واجبات دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران در مقابل توطئه‌ی جبهه‌ی استکبار و صهیونیسم برای ایجاد جنگ و نزاع میان مسلمانان ایستاده و خواهد ایستاد و به اذن پروردگار در این مبارزه پیروز خواهد شد همان‌گونه که شجره‌ی خبیثه‌ی داعش در عراق و سوریه قطع شد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه داعش در عراق و سوریه به نقطه‌ی پایان خود رسید اما نباید از کید و مکر دشمنان غافل بود زیرا آمریکا و صهیونیسم و دنباله‌های آن‌ها، از دشمنی با اسلام دست نخواهند کشید و ممکن است توطئه‌ای همچون داعش و امثال آن را در منطقه‌ای دیگر طراحی و اجرا کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه نمی‌توان دشمن را نادیده گرفت و باید بیدار و هوشیار بود، افزودند: یکی از اقتضائات این بیداری، محبت و برادری میان امت اسلامی است و لازمه‌ی این محبت نیز مقابله با عواملی است که صراحتاً با دنیای اسلام دشمنی و یا به دشمنان اسلام کمک می‌کنند.

ایشان، حب اهل بیت علیهم السلام را یکی از زمینه های مناسب برای ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان دانستند و گفتند: مهمترین وظیفه محبان اهل بیت علیهم السلام در کشورهای مختلف، آگاهی بخشی به مسلمانان درخصوص حقایق دنیای اسلام و ایجاد روحیه بیداری و هوشیاری در قبال توطئه ایجاد اختلاف در درون امت اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی، مسلمانان در کشورهای مختلف را یک واقعیت تحمیل‌شده بر جبهه استکبار و کفر برشمردند و خاطرنشان کردند: دنیای اسلام امروز می تواند مقابل کفر و استکبار بایستد و نظام اسلامی در ایران که به دنبال تحقق کامل شریعت اسلامی است، وسیله پیروزی بر دشمنان اسلام خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه ای با اشاره به حدود 40 سال توطئه و فشار و تحریم از جانب امریکا و صهیونیسم بر ضد نظام اسلامی، گفتند: با وجود همه این فشارها، جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند، پیشرفت‌های شگرفی داشته و با کمال قدرت و قوت در مقابل جبهه استکبار ایستاده است و با صراحت اعلام می کنیم جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که برای مقابله با کفر و استکبار، نیاز به حضور باشد، کمک خواهد کرد و در بیان این موضوع ملاحظه هیچ‌کس را نمی‌کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی، موضوع فلسطین را مسئله اول دنیای اسلام خواندند و افزودند: کلید غلبه بر دشمنان اسلام، مسئله فلسطین است زیرا جبهه کفر و استکبار و صیهونیسم با غصب کشور اسلامی فلسطین، آن را به پایگاهی برای ایجاد اخلال در امنیت کشورهای منطقه تبدیل کرده‌اند و باید با غده سرطانی اسرائیل مقابله کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای، هدف اصلی دشمنان از اختلاف افکنی و نزاع میان مسلمانان را، ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی برشمردند و گفتند: امیدواریم روزی فرا برسد که مردم فلسطین مالک سرزمین خود شوند و آن روز، روز جشن وعید دنیای اسلام خواهد بود.

ایشان تأکید کردند: روزی که فلسطین به مردم فلسطین برگردد، ضربه واقعی به کمر استکبار وارد خواهد شد و ما برای آن روز، تلاش خواهیم کرد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، شعار اجلاس «محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها» را «حُبِ اهل بیت(ع)، نویدبخش وحدت و احیای تمدن اسلامی» خواند و گفت: دشمنان اسلام در سال‌های اخیر به‌دنبال خنثی کردن آثار و نتایج بیداری اسلامی با دو راهبرد «ایجاد تفرقه مذهبی» و «اسلام‌هراسی» بودند.

در پایان این مراسم جمعی از شرکت کنندگان در اجلاس از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر