۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۳۱۰۵۸
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۵۰۰ هکتار از ۳۵۰۰ هکتار مساحت شهر قزوین بافت فرسوده است.
به گزارش پایداری ملی، مسعود حق لطفی روز چهارشنبه در ششمین کارگروه تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد اظهار کرد: از ۳۵۰۰ هکتار مساحت شهر قزوین ۵۰۰ هکتار آن بافت ناکارآمد شهری است که جمعیت قابل توجهی هم در این بخشها ساکن هستند.

حق لطفی بیان کرد: نشست ساختمان های تازه ساخته شده در این منطقه ها که ناشی از عدم پایداری خاک زیر پی، عدم انجام مطالعات دقیق ژئوتکنیک، عدم اجرای فنداسیون به شکل اصولی با توجه به نوع و مقاومت خاک، کاهش سطح آبهای زیرزمینی، انجام حفاری ها و گودبرداری های غیرمجاز، نشت آب از شبکه های آب و فاضلاب و مسایلی از این دست می باشد بسیار دارای اهمیت بوده و باید راهکارهای مناسب جهت رفع آنها هر چه زودتر اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین اضافه کرد: این موارد در مواقع بحران خود را نشان داده و خسارات و زیانهای جبران ناپذیری را ایجاد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بحث تاب آوری از مباحث مهم ساختمان ها در این محلات است خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات مناطق بافت فرسوده و محلات آن نیاز به همکاری و همراهی همه دستگاههای اجرایی بوده و باید با پیگیری و پیش بینی طرح های لازم، مشکلات و مسایل را مرتفع کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: تجربه ی بدست آمده از زلزله های مختلف، به ویژه زلزله اخیر منطقه غرب کشور نشان داد که ما در مواقع بحران برای حفظ جان افراد و همچنین انجام کمک رسانی های سریع و مناسب نیازمند فضای های باز شهری هستیم که این موضوع در بافت های فرسوده نمود بیشتری دارد.

همچنین در پایان این جلسه از نفرات برتر مسابقه پدافند غیر عامل که اداره کل راه و شهرسازی استان متولی برگزاری آن بود تقدیر به عمل آمد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر