۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۰۹۸۱
از سوی وزیر ارتباطات:
آذری جهرمی : در حال برنامه ریزی برای به دست آوردن منحنی وقوع خطرات در حوزه ارتباطات هستیم و مدیر کل پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات با کمک دانشگاه امیر کبیر مسوول مطالعه در این زمینه شدند تا طرح جامعی تهیه و در حوادث این چنینی خسارت ها به حداقل ممکن برسد.
محمد جواد آذری جهرمی پس از آنکه نتوانست در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال شرکت کند، روز پنج شنبه به بازدید از این نمایشگاه پرداخت. براساس گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات وی در این بازدید گفت: نخستین حوزه ای که در زلزله غرب ایران وضعیت را به حالت نرمال رساند، ارتباطات بود و گزارشی از وضعیت نامناسب ارتباطی از منطقه نداریم.

آذری جهرمی ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای به دست آوردن منحنی وقوع خطرات در حوزه ارتباطات هستیم و مدیر کل پدافند غیرعامل  وزارت ارتباطات با کمک دانشگاه امیر کبیر مسوول مطالعه در این زمینه شدند تا طرح جامعی  تهیه و در حوادث این چنینی خسارت ها به حداقل ممکن برسد.

وی به بحث تعرفه های اینترنت ثابت پرداخت و گفت: اپراتورهای اینترنت ثابت در این باره جلسه ای در سازمان تنظیم مقررات داشتند و در این رابطه توجیه شدند،  البته در این چند روزه بعد از اعلام مدل تعرفه های جدید هم با استقبال مواجه شدیم و هم ابهامی در این خصوص ایجاد شد که بیشترین ابهام به بحث استفاده منصفانه  ارتباط داشت.

وزیر ارتباطات به مردم توصیه کرد که در این زمینه کمی صبر داشته باشند تا شرکت های ارایه کننده اینترنت ثابت، جدول تعرفه های خود را اعلام کنند.

وی گفت: در این مدل تعرفه، منافع مردم، شرکت های اینترنتی و حمایت جدی از تولیدکنندگان محتوای داخلی دیده شده است و پیش بینی ما این است که بیش از 80 درصد کاربران از این مدل تعرفه گذاری رضایت داشته باشند.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت ارایه اینترنت حجمی برای کاربران کم مصرف نیز گفت: قبلا در مصوبه 237 یکی از اپراتورها به صورت داوطلبانه اینترنت غیر حجمی ارایه می کرد که بعد از مدتی،  مدل ارایه اینترنت خود را به حجمی تغییر داد و برای تکرارنشدن این موارد، این مدل تعرفه گذاری طراحی شده است.

وزیر ارتباطات درباره اجرای طرح رجیستری نیز گفت: تمام اجزای این سیستم برای اجرا آماده است و تنها لحاظ کردن موارد غیر فنی این طرح برای ایجاد کم ترین اختلال و مشکل برای مردم باقی مانده است و این موارد غیر فنی نیز در حال نهایی شدن است.

وی در پاسخ به سوالی درباره جایگزینی شبکه های اجتماعی داخلی با شبکه های اجتماعی موجود در کشور گفت: حمایت و توسعه پیام رسان های بومی مصوبه شورای عالی فضای مجازی است و معنی آن محدود سازی و مقابله با سایر پیام رسان های دیگر در کشور نیست.

آذری جهرمی درباره اختلال ایجاد شده در روزهای گذشته در پیام رسان تلگرام هم گفت: اختلال تلگرام مربوط به خود این پیام رسان بود و به شبکه ارتباطی کشور ارتباطی نداشت.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات برای جذاب تر کردن پیام رسان های بومی در کشور گام های نخست خود را برداشته است و به پیام رسان هایی که از مرکز ملی فضای مجازی معرفی شدند، پهنای باند رایگان ارایه شده و فضای اختصاصی و تعرفه ترجیهی نیز در نظر گرفته شده است،  البته در این مسیر گام های دیگری هم باید برداشته شود.

وزیر ارتباطات گفت: در این حوزه باید به حریم خصوصی کاربران و اطمینان مردم به این فضا نیز توجه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر