۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۳۰۹۵۶
با افزایش حفاظت فیزیکی مناسب در مجتمع گاز پارس جنوبی شاهد عملکرد موفقی در این مجتمع در حوزه پدافند غیرعامل بوده‌ایم که البته 6 سناریو که تهدید سایبری محسوب می‌شود شناسایی و برای هرکدام طرح‌های مقابله ارائه شده است.
به گزارش پایداری ملی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل گفت: با افزایش حفاظت فیزیکی مناسب در مجتمع گاز پارس جنوبی شاهد عملکرد موفقی در این مجتمع در حوزه پدافند غیرعامل هستیم، البته 6 سناریو که تهدید سایبری محسوب می‌شود شناسایی و برای هرکدام طرح‌های مقابله ارائه شده است.


محمدعلی مطیعی در نشست هم‌اندیشی علمی و تخصصی پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: در صورتی که مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گیرد امکان کاهش هرگونه خسارات در زمان‌های بحرانی قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: در این راستا نیازمند وجود یک انضباط لازم همراه با قاطعیت در حوزه امنیتی به عنوان اولویت‌ اول در حوزه پدافند غیرعامل هستیم که نخستین گام شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات در برای ارتقای امنیت مراکز صنعتی است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: با شناسایی این تهدیدهای امنیتی، زمینه ارائه آن به مراکز صنعتی انجام می‌شود، البته نیازمند نظارت مستمر و پیگیری در این بخش هستیم تا در صورتی که فرد یا افرادی به هر دلیلی با سهل‌انگاری زمینه مخدوش‌شدن امنیت شوند، برخورد قاطع و قانونی انجام شود.

مطیعی یادآور شد: ذکر این نکته هم ضروری است که بین پدافند غیرعامل و HSE تفاوت‌های اساسی در عمل وجود دارد و در حالی که HSE حادثه‌محور است اما پدافند غیرعامل تهدیدمحور است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: زمانی می‌توانیم مدعی عملکرد مناسب در حوزه پدافند غیرعامل شویم که در شناسایی و مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت‌ها در کنترل نارسایی‌های امنیتی موفق عمل کرده باشیم.

وی ادامه داد: دشمن با همه سعی و تلاش خود به دنبال این است که اطلاعات لازم به خصوص در مراکز حساس کسب کند تا بتواند حوزه امنیت کشور را دچار چالش کند که با هوشیاری کامل می‌توان نقشه دشمنان را از بین برد.

مطیعی عنوان کرد: با افزایش حفاظت فیزیکی مناسب در مجتمع گاز پارس جنوبی شاهد عملکرد موفقی در این مجتمع در حوزه پدافند غیرعامل بوده‌ایم که البته 6 سناریو که تهدید سایبری محسوب می‌شود شناسایی و برای هرکدام طرح‌های مقابله ارائه شده است.

وی یادآور شد: با توجه به خطرات امنیتی نیازمند ایجاد مرکزی برای دفاع سایبری در پارس جنوبی هستیم تا خطری متوجه این بخش مهم و حیاتی انرژی کشور نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر