۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۳۰۹۰۶
استاندارهرمزگان؛
همتی با تاكيد بر آمادگی براي مواقع بحراني، ازمديريت بحران و پدافند غيرعامل به عنوان دو مقوله بسيار مهم یادکرد و گفت: احتمال رو به رو شدن با حوادث در هر لحظه‌اي وجود دارد و نياز است آمادگي لازم همواره وجود داشته باشد.
به گزارش پایداری ملی، دکتر فریدون همتی در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران استان هرمزگان جان باختن جمعي از هموطنان بر اثر حادثه زمين لرزه در غرب كشور را تسليت گفت و اظهار داشت: براي كمك به حادثه ديدگان اين زلزله اعلام آمادگي مي كنيم و آماده هرگونه همكاري و پشتيباني تجهيزاتي و اعزام نيروهاي امدادي از استان هرمزگان به مناطق زلزله‌زده هستيم.
 
وي با تاكيد بر اينكه براي مواقع بحراني بايد به صورت شبانه‌روزي آمادگي داشته باشيم، افزود: مديريت بحران و پدافند غيرعامل دو مقوله بسيار مهم هستند و احتمال رو به رو شدن با حوادث در هر لحظه‌اي وجود دارد و نياز است آمادگي لازم همواره وجود داشته باشد.
 
استاندار هرمزگان خواستار توجه به آموزش و پيشگيري در زمينه مديريت بحران شد و بيان داشت: هرمزگان استاني زلزله‌خيز است و علاوه برآن حوادثي همچون سيل نيز در اين استان واقع مي‌شود و با توجه به قرار داشتن در كنار دريا و همچنين تردد هوايي داخلي و خارجي، وجود مسير ريلي و همچنين استقرار صنايع بزرگ امكان بروز هر نوع حادثه‌اي در هرمزگان وجود دارد.
 
همتي تصريح كرد: براي آمادگي در برابر حوادث مانورهاي مختلف در ساعات مختلف شبانه‌روز بايد در هرمزگان برگزار شود تا ميزان آمادگي دستگاه‌هاي مختلف براي مواقع بحراني مورد ارزيابي قرار گيرد.
 
وي گفت: هرچه قدر آمادگي براي حوادث وجود داشته باشد، خسارت‌هاي جاني و مالي نيز در بحران‌هاي مختلف كاهش مي‌يابد و اين نشان مي‌دهد كه مديريت بحران از درجه اهميت بسيار زيادي برخودار است و بايد آن را جدي بگيريم و هماهنگي لازم و ظرفيت و توانمندي مقابله با هر بحراني را داشته باشيم.
 
استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: با توجه به وسعت استان هرمزگان نياز است سه پايگاه بزرگ امداد و نجات در مناطق مركز، شرق و غرب استان ايجاد شود تا در زمان حوادث سريع‌تر امدادرساني صورت گيرد.
 
همتي همچنين خواستار آموزش دهياران و اعضاي شوراها براي آمادگي در برابر بحران شد و اضافه كرد: با استان‌هاي همجوار نيز بايد هماهنگي و تعامل داشته باشيم تا در مواقع بحران از ظرفيت‌هاي يكديگر بهره ببريم.
 
علیرضا صفا، مديركل مديريت بحران استانداري هرمزگان نیز گفت: با توجه به زلزله‌خيز بودن هرمزگان لازم است تا در ساخت‌وسازهاي شهري و روستايي اصول ايمني رعايت شود.
 
وی با بيان اينكه هرمزگان استاني حادثه‌خيز است و حوادثي همچون سيل و زلزله و توفان‌ در اين استان به وقوع مي‌پيوندد، اظهار داشت: از ابتداي سال 96 تا امروز در مجموع 206 زمين لرزه در هرمزگان به وقوع پيوسته است.
 
وي ادامه داد: اين زلزله‌ها شامل 74 زمين لرزه زير سه ريشتر، 132 زلزله بالاي سه ريشتر، 15 زمين لرزه بالاي چهار ريشتر و دو زلزله بالاي پنج ريشتر بوده است.
 
مديركل مديريت بحران استانداري هرمزگان افزود: هماهنگي و تعامل خوبي ميان نهادها و دستگاه‌هاي امدادي و عضو شوراي مديريت بحران استان وجود دارد و تلاش كرده‌ايم در زمان بروز حوادث در اسرع وقت به مصدومين كمك كنيم.
 
صفا تصريح كرد: با ايجاد سيستم‌هاي بي‌سيم ميان دستگاه‌هاي متولي امداد و نجات استان و مديريت بحران استانداري و همچنين فرمانداري‌ها ارتباط لحظه‌اي برقرار است تا در مواقع بحراني اقدام لازم صورت گيرد.
 
وي گفت: با توجه به در پيش بودن فصل سرما تمهيدات لازم براي بارندگي و آمادگي در برابر سيل و توفان در هرمزگان اتخاذ شده است.
 
مديركل مديريت بحران استانداري هرمزگان خاطرنشان كرد: با توجه به زلزله‌خيز بودن هرمزگان لازم است تا در ساخت‌وسازهاي شهري و روستايي اصول ايمني رعايت شود.
 
صفا گفت: دستورالعمل ايمني شهر بندرعباس توسط سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني بندرعباس تهيه شد و مورد تصويب شوراي شهر بندرعباس قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر