۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۰۹۰۱
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی در پدافند غیرعامل گفت: نگرش علمی به پدافند غیرعامل در استان نیازمند تقویت است.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی در دیدار ظهر دوشنبه خود با رئیس دانشگاه پیام نور استان سمنان، به میزبانی استانداری، رویکرد اصلی پدافند غیرعامل را یک نگرش و رویکردی علمی و تخصصی دانست و بیان کرد: باید رابطه بین دانشگاه و پدافند غیرعامل تقویت شود تا شاهد بهره گیری از ظرفیت های خوب مراکز علمی و پژوهشی در این زمینه باشیم.

وی افزود: پدافند غیرعامل در حال حاضر با توجه به وجود تهدیدات جدید، نیازمند به روز سازی است و این به روز شدن اطلاعات، قطعا براساس دانش و فناوری شکل خواهد گرفت که دقیقاً این نقطه تلاقی پدافند غیرعامل و دانشگاه ها است.

میرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه مقوله پدافند غیر عامل یک دانش و تخصص نوین است که بدون استفاده از امکانات و تسهیلات نظامی به دنبال ایجاد مصونیت، کاهش خسارات، استمرار خدمات رسانی در شرایط بحران و خطر خواهد بود، تاکید کرد: پدافند غیرعامل اگر می خواهد در شناخت تهدید نوین خصوصاً در عرصه سایبری، زیستی، کالبدی، بیوتروریسم موفق باشد باید با دانشگاه ها و مراکز علمی روابط خود را گسترش دهد.

کارخایی بیان کرد: برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدها در حوزه های مختلف نیازمند راهکارهای علمی و تخصصی هستیم که این راهکارها توسط نهادهای علمی ارائه و سپس به ظهور و بروز می رسد.

وی افزود: پژوهش نیاز امروز پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر