۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۰۹
همدان؛
روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه با دعوت از مهندس علیرضا جعفرپور، کارشناس سایبری از اداره کل پدافند غیرعامل، کارگاه آموزشی با موضوع پدافند سایبری در مکان نمایشگاه پدافند غیرعامل واقع در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در ابتدای این جلسه مهندس جعفرپور به تعریف پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: اینکه شما برای منزل خود درب تهیه می کنید و حتی آن را قفل می کنید که هیچ فرد ناشناسی وارد منزل شما نشود این پدافند غیرعامل است.

وی در ادامه به حوزه های عملکردی هشت گانه پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: یکی از این حوزه های هشت گانه پدافند سایبری است که امروزه سازمان پدافند غیرعامل با ایجاد قرارگاه سایبری و بهره گیری از کارشناسان و متخصصین این حوزه درصدد مصون سازی کشور در برابر تهدیدات سایبری دشمن است.

کارگاه آموزشی سایبری برای دانش آموزان هنرستانی

جعفرپور با بیان اینکه سایبر، واژه ای یونانی و به معنای سکاندار و راهنما می باشد گفت: ما در پدافند به دنبال این هستیم که با راهنمایی و آشنا ساختن مردم با مسایل سایبری، همانند سکاندار یک کشتی، جامعه عزیز خود را با نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی یاری نموده و آن ها را به سلامت به ساحل امن برسانیم.

وی در پایان از سرکار خانم هاشمی و همکاران پرتلاش شهرداری، و همکاری این مجموعه با اداره کل پدافند غیرعامل به جهت ایجاد فضای نمایشگاهی و تشکیل کارگاه های آموزشی در این مکان  تشکر و قدردانی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر