۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۳۰۸۰۷
همدان؛
ساعت 10:30 روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه فرمانداری شهرستان بهار با دعوت از دهیاران و بخش داران خود، میزبان مدیرکل پدافند غیرعامل و کارشناسان زیستی و سایبری این شهرستان بود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در ابتدای این جلسه مهندس صوفی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان به تاریخچه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در سال 1915 کشور فرانسه با بهره گیری از استتار، یکی از مفاهیم پایه ای پدافندی، جزو نخستین کشورهایی بود که پدافند غیرعامل را به کار بست.

وی با اشاره به بمباران رادیو و تلویزیون المنار حزب الله لبنان در جنگ 33 روز گفت: این کشور به دلیل ساخت فضاهای زیرزمینی مانع بروز مشکل جدی در این کشور شد.

سه کارگاه آموزشی در خلال یک جلسه در شهرستان بهار
در ادامه دکتر میرزایی کارشناس اداره کل پدافند غیرعامل به بیان حوزه پدافند زیستی پرداخت.

وی اشاره ای به ویژگی های جنگ زیستی از جمله ارزان بودن، گمنامی در حمله، وجود بستر مشترک انسان و دام و موارد دیگر، گفت: راه های انتقال تهدیدات زیستی بسیار است که
می بایست با برنامه ریزی های دقیق مانع اقدامات خصمانه دشمن شویم.

در بخش سوم این کارگاه، مهندس علیرضا جعفرپور کارشناس سایبری اداره کل پدافند غیرعامل با اشاره به تهدیدات اخیر سایبری در قالب بدافزارها وباج افزارها و بازی های رایانه ای به تشریح این مسائل پرداخت.

جعفرپور ضمن اشاره به راه های نفوذ این بدافزارها و باج افزارها به راه های مقابله و امن سازی سیستم ها برای در امان ماندن از این تهدیدات اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر