۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۳۰۷۹۹
با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری و جانشین قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل کشور شیوع آنفلوآنزای مرغی در استان آذربایجان شرقی بررسی و آسیب شناسی شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملِی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اعلام این خبر گفت آنفلوآنزای مرغی اخیراً در برخی کشور ها از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده است.

جهانسری افزود نمونه هایی از این آنفلوانزا در استان ما نیز مشاهده شده که توسط نهادهای ذی ربط از جمله دامپزشکی، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی رصد و پایش می شود. این در حالی است که با آغاز فصل سرما و کوچ پرندگان، احتمال شیوع این بیماری در سراسر کشور افزایش یافته است. 

شیوع آنفلوآنزای مرغی در استان آذربایجان شرقی بررسی و آسیب شناسی شد:

جهانسری گفت خوشبختانه این موضوع در استان جای نگرانی ندارد و اگر مشکل حاد باشد قرارگاه زیستی استان آماده همکاری با نهادهای ذی ربط است. مدیرکل پدافند غیرعامل استان ادامه داد: با وجود اینکه در استان مشکل خاصی در این مورد نداریم اما رعایت نکات بهداشتی همانند تهیه مرغ و تخم مرغ از مراکز مجاز و بهداشتی زیر نظر سازمان دامپزشکی، عدم خرید طیور از بازارچه های غیر بهداشتی و محلی و نیز عدم شکار پرندگان مهاجر و خوردن آنها لازم و ضروری است. 

وی همچنین توصیه کرد تا همشهریان در صورت مشاهدة لاشة طیور از تماس مستقیم با آن خودداری کرده و سازمان دامپزشکی را مطلع نمایند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر