۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۰۷۹۳
رئیس کارگروه فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل استان زنجان :
مدیر کل آموزش وپرورش و رئیس کارگروه فرهنگی،اجتماعی و آموزشی پدافند غیرعامل استان زنجان گفت:آینده پژوهی و آینده نگری ، تلاشی نظام مند برای فرهنگ سازی و توسعه پدافند فرهنگی در جامعه است.
به گزارش پایداری ملی، مرتضی تمجیدی در گفتگویی اظهار داشت:پدافند غیرعامل صلح آمیزترین روش دفاعی است که برای توسعه آن می توان بر نقش آینده پژوهی تاکید کرد.

وی با  بیان اینکه آینده پژوهی و آینده نگری ، تلاشی نظام مند برای فرهنگ سازی و توسعه پدافند فرهنگی در جامعه است افزود : انسان امروز سرشار از غافلگیری ، هدر رفتن فرصت ها و مواجهه با تهدیدهایی است که به شیوه آینده پژوهی می توان آنها را پیش بینی کرد و با رویکردی عالمانه و هوشمندانه در تصمیم گیری های فرهنگی از نتایج این تحقیقات بهره گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقه مقاله نویسی با رویکرد آینده پژوهی در حوزه پدافند غیرعامل در سطح مدارس استان تاکید کرد: آینده پژوهی پاسخی به نیاز روزافزون بخش مدیریتی هر کشور است و در تصمیم گیری های راهبردی سازمان ها معمولا در مورد چشم انداز و اهداف بلندمدت تاکید بسیاری می شود که در واقع همان آینده نگری است و در این راستا نقش پدافند غیرعامل درآینده نگری فرهنگی و اجتماعی، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رئیس کارگروه فرهنگی،اجتماعی وآموزشی پدافند غیرعامل استان در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه ها در حوزه پدافند غیرعامل با رویکرد آینده پژوهی می تواند پاسخگوی چالش های فرهنگی و اجتماعی پیش رو باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر