۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۳۰۷۸۷
همدان؛
شهرستان اسدآباد در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل (6 لغایت 12 آبانماه) اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه پدافند سایبری برای رابطین دستگاه های اجرایی این شهرستان با دعوت از مهندس علیرضا جعفرپور، کارشناس سایبری از اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همدان کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جعفرپور در ابتدای این جلسه با بیان تعاریفی از واژه های "پدافند" و "سایبر" گفت: اگر بخواهم در یک جمله پدافند سایبری را تعریف کنم، می گویم: پدافند سایبری به مجموعه اقدامات و تدابیری که به منظورحفظ امنیت،ایمنی و پایداری سرمایه ها و زیرساختهای کلان شبکه سایبری وتجهیزات وابسته به آن در مقابل تهدیدات سایبری صورت میگیرد اطلاق میشود.


وی در ادامه با تشریح اهم مأموریت ها و اهداف پدافند سایبری به تهدید شناسی در این حوزه پرداخت و خاطرنشان کرد: تهدیدات سایبری براساس نیت حمله،سطح حمله واهداف آن تقسیم بندی می شود که در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنم: جنگسایبری، جرایمسایبری، تجاوزسایبری، دزدی سایبری، هرزهنگاری سایبری، خشونت سایبری، تروریسم سایبری. که از این میان جنگ سایبری به عنوان پیچیده ترین و گسترده ترین نوع تهاجم سایبری، توسط ارتش سایبری یک کشور صورت می گیرد.

جعفرپور ضمن اشاره به بسترهایی که بیشترین حملات سایبری در آن حوزه صورت گرفته، تصریح کرد: در گسترده ترین حمله سایبری جهان که با نام "می خواهم گریه کنم" مشهور شده است، باج افزار WannaCry  یا WannaCrypt از باگ های موجود در سیستم عامل ها استفاده کرد و در سیستم های کاربران نفوذ کرد، به طوری که در گزارش هایی که پس از این حمله مورد ارزیابی قرار گرفت، اکثریت قریب به اتفاق افرادی که مورد حمله قرار گرفته بودندف کسانی بودند که به هر دلیلی سیستم عامل خود را بروزرسانی نکرده بودند.

جعفرپور در پایان با اشاره به توصیه هایی کاربردی در راستای افزایش امنیت سیستم های اداری گفت: در صورت انجام این موارد، شاهد کاهش تهدیدات و پایین آمدن مشکلات متعدد در سیستم های خود خواهید بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر