۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۰۷۸۵
همدان؛
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل (6 لغایت 12 آبانماه) مهندس علیرضا جعفرپور، کارشناس سایبری به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه در شهرستان کبودرآهنگ حاضر شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جعفرپور ضمن گرامیداشت روز کبودرآهنگ در هفته ای که گذشت، گفت: در پنجم آبانماه سال 1357 شهرستان کبودرآهنگ  با تقدیم 5 شهید بزرگوار، به سهم خود گامی مهم را عرصه ی پیروزی انقلاب اسلامی برداشت و این موضوع به قدری با اهمیت بود، که امام خمینی(ره) که در آن روزها در پاریس به سر می بردند، اشاره ای به این اقدام انقلابی نمودند و از آن تقدیر کردند.

پدافند سایبری محور اصلی سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه

وی در ادامه به بیان تعاریفی از پدافند غیرعامل پرداخت و افزود: همانطور که مستحضر هستید، پدافند غیرعامل دارای هشت حوزه عملکردی (سایبری، زیستی، پرتویی، کالبدی، مردم محور و ...)  است که از آن میان موضوع سایبری محور صحبت های امروز بنده است.

جعفرپور با بیان فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی و ارائه راهکارهای عملی برای در امان ماندن از این تهدیداتَ، اشاره ای به لزوم تقویت بنیه کشور در این حوزه نمود و افزود: از اهمیت این حوزه همین بس که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانات خود در ماه های گذشته فرمودند: اگر من رهبر نبودم، با توجه به نیاز امروز کشور، قطعاً در این حوزه فعالیت می کردم. 

لذا من از همه ی شما نمازگزاران مؤمن و خداجو خواهانم که با هدایت فرزندان خود به سوی تحصیل در حوزه IT کشور را در زمینه برآورده کردن نیازهای خود و حتی تولید و صادرات فناوری و دستاورد های جدید در این بخش یاری فرمایید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر