۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۰۷۷۸
خوزستان؛
فرامند هاشمی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در سمینار الزامات پدافند غیرعامل در شهرسازی و معماری که امروز (یکشنبه 14 آبان‌ماه) در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد، با ابراز خوشحالی از ورود بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و دانشجویان به بحث پدافند غیرعامل، اظهار کرد: رعایت پدافند غیرعامل یکی از مسایلی است که در طراحی‌های شهری بسیار با اهمیت است
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، فرامند هاشمی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در سمینار الزامات پدافند غیرعامل در شهرسازی و معماری که امروز (یکشنبه 14 آبان‌ماه) در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد، با ابراز خوشحالی از ورود بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و دانشجویان به بحث پدافند غیرعامل، اظهار کرد: رعایت پدافند غیرعامل یکی از مسایلی است که در طراحی‌های شهری بسیار با اهمیت است.

هاشمی‌زاده خاطرنشان‌کرد: ضرورت دارد در همه طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی ملاحظات پدافند غیرعامل بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد در بسیاری از کشورها به‌جز کشورهای پیشرفته که برنامه محور هستند، چندان به این نکته توجه نمی‌شود. هاشمی زاده شهرسازی ما را ملغمه‌ای از معماری و شهرسازی دانست که البته در اهواز جزیره های شهری مانند نیوساید، امانیه و لشکرآباد در بر دارنده معماری خاص خود هستند اما هیچ کدام با یکدیگر همخوانی و همراهی ندارند. حتی در برخی مواقع نیز پاسخ‌گوی نیاز طبیعی و دفاعی منطقه نیز نیستند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: پدافند قبل از آفند است، آفند زمانی است که به دشمن حمله می‌کنیم و حرکت او را کند می‌نمائیم، اما پدافند غیر عامل موجب می شود که ما کمترین ضرر و زیان را به همراه داشته باشیم. هاشمی زاده پدافند غیرعامل یک مساله جامع، مهم و سیاسی دانست و افزود در طرح‌های شهرسازی به چنین تدابیر و الگوهایی نیاز داریم تا بتوانیم یک محیط مناسب شهری ایجاد کنیم.

هاشمی زاده: پدافند غیرعامل یک مسئله جامع، مهم و سیاسی است

در ادامه دکتر فتح اله شمسایی مدرس دانشگاه به تشریح مطالبی در ارتباط با الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ی شهرسازی و معماری پرداخت. شمسایی ضمن اشاره به تاریخچه پدافند غیرعامل در معماری شهری گفت: در ایران عناصر کالبدي و فرم شهر از دیرباز نقش تعیین کننده اي در دفاع و اقدامات دفاعی شهرها داشته است. اما امروزه گسترش تکنولوژی و تغییر تهدیدات ، ماهیت جنگ ها را دگرگون ساخته است. بنابراین دفاع از شهروندان در عصر حاضر نیازمند به کارگیري روشهاي نوینی است که با نیازهاي دفاعی متناسب باشند.

این مدرس دانشگاه ضمن ارائه مطالبی در خصوص تهدیدات نوین و آسیب ها در مناطق شهری، به تشریح راهکارهای مقابله با این تهدیدات پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر