۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۷۷۷
حری مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان:
حری در سمینار الزامات پدافند غیرعامل در شهرسازی و معماری: پدافند غیرعامل هم راستا و هم افزا با استانداردهای شهرسازی و معماری موجب مصونیت سازی و ایجاد محیطی امن و سالم خواهد شد.

محمد حری مدیر کل پدافند غیرعامل با اشاره به افزایش شهرنشینی در جهان و بخصوص در کشورهای در حال توسعه گفت توسعه شهری علی رغم فراهم نمودن امکانات، تمرکز جمعیت و توسعه حاشیه های بدون دفاع شهری را در پی داشته است.

وی ادامه داد با افزایش شهرنشینی شاهد افزایش پهنه های آسیب پذیر و تمرکز و تراکم جمعیت بخصوص در مناطقی که فاقد استاندارهای لازم شهرسازی هستند می باشیم.

حری با اشاره به حادثه اخیر در منطقه منبع آب اهواز خاطر نشان کرد که این اتفاق نمونه ای بارز از گسترش پهنه های آسیب پذیر و در معرض خطر در حاشیه شهر اهواز می باشد.

حری مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان: پدافند غیرعامل موجب ایمنی و پایداری در ذات طرح و مصونیت بخشی در کشور میگردد

مدیر کل پدافند غیر عامل استان گفت: شهرسازی به سرعت در حال حرکت به سمت هوشمند سازی و وابستگی بیشتر به سامانه های الکترونیکی و زیرساخت های سایبری می باشد، موضوعی که غیرقابل اجتناب است و البته دستاوردهای بسیاری نیز در پی خواهد داشت. حری افزود وابستگی روز افزون به تکنولوژی و سایبر و غفلت از تهدیدات آن می تواند به چالش های جدی برای شهرهای آینده تبدیل شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل با اشاره به قطع برق بهمن و اسفند ماه سال 95، وابستگی سایر زیرساخت ها را به برق نمونه ای از عدم رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طرح های توسعه ای دانست و گفت تکنولوژی و فضای سایبر فرصتی است که عدم توجه به تهدیدات آن وابستگی بدون رعایت ملاحظات پدافندی می تواند آسیب پذیری به مراتب بزرگتر به همراه داشته باشد.

حری مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان: پدافند غیرعامل موجب ایمنی و پایداری در ذات طرح و مصونیت بخشی در کشور میگردد

حری پدافند غیر عامل را مبحثی خارج از پروژه ها و سایر مباحث شهرسازی ندانست و به ساخت و سازهای شهری بدون در نظر گرفتن ضوابط و قوانین شهرسازی اشاره کرد و افزود که با رعایت این الزامات و قوانینی شهری در نهایت شاهد رعایت مسائل پدافند غیرعامل نیز خواهیم بود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان بر ضرورت عملیاتی شدن مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در استان تاکید کرد و گفت بعد از گذشت پنج سال از ابلاغ مبحث 21 مقررات ملی ساختمان و برگزاری دوره ها و سمینارهای متعدد آموزشی برای اعضای نظام مهندسی ساختمان و انجام مقدمات اجرایی، محقق نشدن این مبحث غیرقابل قبول می باشد.

حری افزود: ساخت و سازهای سال های اخیر در شهر اهواز فاقد الزامات و ملاحضات پدافند غیرعامل است و استانداردهای پدافند غیرعامل در طرح های توسعه و عمران شهری از سوی وزارت مسکن و شهرسازی رعایت نشده است که ضرورت دارد که شهرداری و متولیان حوزه عمران و توسعه شهری بیش از پیش به این مهم توجه نمایند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر