۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۰۷۷۳
چهارمین جلسه ستاد اربعین استان مرکزی به ریاست استاندار استان مرکزی با حضور آقازاده استاندار و رئیس ستاد اربعین حسینی استان مرکزی و عسگری دبیر ستاداربعین حسینی و اعضای ستاد اربعین حسینی استان در روز شنبه هفته جاری در سالن جلسات طبقه چهارم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، چهارمین جلسه ستاد اربعین استان مرکزی به ریاست استاندار استان مرکزی با حضور آقازاده استاندار و رئیس ستاد اربعین حسینی استان مرکزی و عسگری دبیر ستاداربعین حسینی  و اعضای ستاد اربعین حسینی استان در روز شنبه هفته جاری در سالن جلسات طبقه چهارم  برگزار شد.

به گزارش ستاد اربعین استان مرکزی استاندار استان مرکزی با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان تقدیر و تشکر از عملکرد ستاد اربعین استان قدم برداشتن در راستای تکریم اهل بیت را توفیق عنوان نماید و در مدت حضورم در استان اقدامات دلسوزان ستاد بوده ام و دستگاههای خدمات رسان نیز با حضور خوب خود برگ زرینی در خدمت رسانی خود به جای گذاشتند و همه تلاشهای دولت برپایه فرمایشات رهبر گرانقدر مردمی برگزار شود و امروز ما این را در استان شاهدیم و ساماندهی این حرکت های مردمی به بهترین نحو صورت پذیرفت. و باید وجه مردمی بودن آن را فراموش نکنیم و ما هم برای کمک به این موضوع حرکت نماییم.

چهارمين جلسه ستاد اربعين استان مركزي به رياست استاندار استان مركزي برگزار شد.

سید علی آقازاده در ادامه با تاکید بر رفع مشکل ویزا بیان داشت: برای سال آینده باید تلاش کنیم دفتر کنسولی موقت عراق را در اراک ایجاد نماییم تا تراکم ویزا و درخواستمان را کنترل و نگرانی ها را رفع نماییم . نیز باید مجتمع های بین راهی استان نیز باید با تجهیز خود خدمات مناسبی را به زایرین ارائه دهند.
وی در ادامه افزود :ما بجز اعزام زائرین میزبان صدها هزار زائر در استان هستیم.و باید خدمات رسانی مناسبی به این زائرین داشته باشیم و دستگاههای مرتبط در آماده باش کامل باشیم و فرودگاه اراک نیز فعالیت خوبی داشته باشیم.
استاندار مرکزی در پایان مجددا از همه دست اندرکاران ستاد اربعین به خاطر تلاش های صورت پذیرفته تشکر نموده و از اصحاب رسانه استان مرکزی نیز تقدیر نمود.
دبیر ستاد اربعین استان نیز در ادامه با ارایه گزارشی از عملکرد این ستاد در استان تلاش های انجام شده را موثر و خوب ارزیابی نمود و در این رابطه بیان داشت:فرمانداران ما با تمام وسع و توان وارد عمل شده اند .امروز می توانیم بگوییم که نتیجه تلاش ما خصوصا در مهران موفق بوده ایم.در حوزه پشتیبانی، فرهنگی و خدماتی در این شهرستان وارد عمل شدیم که آثار آن مورد تایید زائرین عزیز بوده است.این ستاد ۸۰ تن برنج و ۵۰ تن ارد و برخی اقلام دیگر را با تعاملات خوبمان توانستیم تامین نماییم.
مجید عسگری در ادامه با اشاره به تلاش های دانشگاه علوم پزشکی اقدامات این دانشگاه را در اربعین بسیار موفق ارزیابی نمود و گفت: توانستیم با کمک سپاه روح الله اقدامات مناسبی را در این رابطه انجام دهیم. ما اولین استانی هستیم که اکیپ برقمان را در نجف و مهران مستقر کردیم.در حوزه شهرداری بالغ بر ۱۱۰ نفر با ماشین آلاتمان در این دو شهر مستقر هستند. همچنین در داخل مواکب ما نظم بسیار مناسبی برقرار است و برای راهنمایی زایرین نیز اقدامات خوبی در شهر اراک انجام بدهیم.ما بدون تعریف از خود جزو استانهای بارز هستیم و به جد دنبال ارزیابی خود هستیم.
همچنین دکتر طاهر احمدی هم به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تقدیر و تشکر از دکتر عسگری دبیر ستاد اربعین استان در سخنانی با اشاره به اعزام گروههای پزشکی شامل پزشک و فوریت های پزشکی به مراسم اربعین عنوان نمود: امروز هم ۵۰۰ میلبون ریال دارو به مهران فرستاده خواهد شد.
اسکندری مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی نیز در رابطه با روند صدور روادید گزارشی از عملکرد دستگاه مطبوع خود را ارائه نمود و بیان داشت : مشکلات ارزی باعث ۴ رور تاخیر در روند صدور روادید شد.اما با تلاشمان این مشکل حل شد و اکنون نزدیک به ۱۹ هزار روادید صادر شد.
سردار عزیزی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در سخنانی با اشاره عملکرد این نیرو در رابطه با اربعین بیان داشت تاکنون نیروی انتظامی ۱۰ اکیپ راهور و ۴۹۰ نفر نیروی انتظامی به مرز اعزام شده است و ۹ اکیپ هم در استان مسئولیت نظارت بر زائرین خارجی را داشته اند.
گفتنی است در ادامه این جلسه برخی دیگر از اعضای جلسه به بیان دیدگاههای خود و عملکرد کمیته مرتبط پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر