۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۳۰۷۶۵
خراسان جنوبی ؛
محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی که در نشست شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی سخن می گفت افزود: در صورت دیده شدن پدافند غیرعامل در سند آمایش استان، می توان امیدوار بود که برای مدت طولانی، استان در برنامه های بلندمدت و سایر موضوعات مشابه مصونیت پیدا می کند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی که در نشست شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی سخن    می گفت افزود: در صورت دیده شدن پدافند غیرعامل در سند آمایش استان، می توان امیدوار بود که برای مدت طولانی، استان در برنامه های بلندمدت و سایر موضوعات مشابه مصونیت پیدا می کند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعی عام و فراگیر است گفت: پدافند غیرعامل بر تمامی موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، سلامت، بهداشت و درمان و... احاطه دارد که گاهی اوقات اگر به آن توجه نشود می تواند در کوتاه ترین زمان بیشترین خسارات را به کشور تحمیل نماید.

سند آمایش استان خراسان جنوبی از منظر پدافندغیرعامل بازنگری می شود

مقام عالی دولت در استان، به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در برنامه ریزی ها اشاره کرد و افزود: پدافند غیرعامل به عنوان دستی توانا و چشمی بینا می تواند بسیاری از مسائل و مشکلاتی که مدیران و تصمیم گیرندگان ممکن است به دلیل مشغله کاری قادر به دیدن آنها نباشند را ببیند و به موقع هشدارهای لازم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه یک لحظه غفلت در این زمینه می تواند خسارات جبران ناپذیری را تحمیل کند اظهار کرد: مسئولین امر باید برای تمامی تهدیدات متصور و مواردی که می تواند سلامت و امنیت یک جامعه را با تهدید مواجه نماید، برنامه ریزی و پیش بینی لازم را صورت دهند.

مروج الشریعه با بیان اینکه امروز مرز برغم فرصت های اقتصادی که ایجاد می کند می تواند به عنوان یک تهدید نیز مورد توجه باشد گفت: در موضوع آب و تهدیداتی که در زمینه تامین منابع آب شرب، صنعت و کشاورزی نیز وجود دارد، باید چاره اندیشی های لازم صورت گیرد و در افق های دور و برنامه های درازمدت پدافند غیرعامل می تواند کمک شایانی ارائه نماید.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل در منابع زیرساختی و تهدیدات داخلی به موقع هشدارهای لازم را به قوای سه گانه ارائه می دهد و می تواند به عنوان یک عامل اطمینان بخش برای حاکمیت و نظام به ایفای وظیفه بپردازد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی باید اجرای برنامه های پدافند غیرعامل را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند افزود: دستگاه های اجرایی با توجه به منابع اعتباری که در این زمینه برای آنها در نظر گرفته شده است مکلف به اجرای سیاست ها و برنامه های مربوطه هستند و اداره کل پدافند غیرعامل، نظارت و پیگیری لازم را در این زمینه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر