۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۳۰۷۵۹
همدان؛
شهرستان کبودرآهنگ در هفته پدافند غیرعامل (6 لغایت 12 آبانماه) با دعوت از مهندس صوفی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان و کارشناسان این اداره کل اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی برای بانوان شاغل در ادارات این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری نمود.

به گزاش خبرنگار پایداری ملی، در ابتدای این جلسه پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، مهندس صوفی به بیان تاریخچه و تعاریفی از پدافند غیرعامل نمود و افزود: اگر موضوع پدافند را جدی نگیریم، شاهد همان اتفاقاتی خواهیم بود که در سال 58 کشور دچار آن شد.

وی در ادامه به کارگروه های یازده گانه و حوزه های عملکردی هشت گانه پدافند اشاره کرد و گفت: پدافند زیستی و پدافند سایبری به عنوان دو حوزه کلیدی و مهم امروز جامعه، مورد توجه ویژه و خاص ما قرار دارد و درصدد هستیم تا با برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی متعدد، علاوه بر آشنایی مردم با این دو محور اساسی، آنها را در جهت نهادینه کردن راهکارهای اساسی به منظور پیشگیری از بروز مشکلات در زندگی روزمره یاری رسانیم که در این راستا امروز با بهره گیری از دو کارشناس محترم زیستی دکتر میرزایی و کارشناس پدافند سایبری مهندس جعفرپور در ادامه جلسه بهره خواهیم برد.

سپس دکتر میرزایی کارشناس پدافند غیرعامل در حوزه زیستی اشاره به موضوع مهم آب نمود و گفت: همانطور که مستحضر هستید موضوع آب در دنیا به یک عنصر اساسی تبدیل شده و ما در آینده ای نه چندان دور در تمامی دنیا شاهد بحران آب خواهیم بود و به گفته متخصصان جنگ آینده دنیا جنگ آب خواهد بود.

نقش زنان در پدافند غیرعامل بسیار کلیدی است

وی همچنین به اقدامات متعدد کشورهای مختلف در موضوعات پدافندی اشاره کرد و افزود: سوییس به عنوان کشوری که سال های متمادی خود را به عنوان کشوری بی طرف معرفی نموده است ولی اقدامات گسترده ای در حوزه پدافند غیرعامل نموده است و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل است.

در ادامه مهندس علیرضا جعفرپور کارشناس سایبری پدافند غیرعامل با توجه به مطالب و سؤالات مطرح شده در حوزه سایبری، اشاره ای به اقدامات صورت گرفته در این حوزه در سطح کشور و استان نمود و تصریح کرد: که برخی از سازمان ها در استان مجهز به سامانه هانی پات می باشند و از این طریق قادر به شناسایی تهدیدات سازمانی خود شده اند.

 

وی همچنین اشاره ای به مرکز آپای دانشگاه بوعلی نمود و گفت این مجموعه در راستای مرکز ماهر تهران قدم برداشته و شما می توانید با برقراری ارتباط با این مرکز از خدمات متعدد آن بهره برداری نمایید.

جعفرپور در ادامه با اشاره به صنعت بازی سازی و وجود فرصت ها و تهدیدات متعدد در این صنعت گفت: من از این فرصت استفاده می کنم و از شما بانوان خواستارم که با تربیت فرزندان مؤمن و انقلابی و هدایت آنها در مسیر تحصیل در حوزه IT، کشور را در راستای موفقیت و غنی شدن در این صنعت یاری کنید.

وی با اشاره به نحوه تولید، ساختار و هدف بازی نهنگ آبی و تشریح مفصل این بازی خاطرنشان کرد: نقش شما بانوان در حفظ و حراست فرزندان و خانواده بی بدیل است، من از شما می خواهم تا با بالا بردن دانش خود در حوزه سایبری و رصد و پایش دسترسی فرزندان به فضای مجازی و بازی های موجود، در رشد فرزندان بالنده و موفق خود گامی مهم و مؤثر برداشته و این نسل آینده ساز را در این فضای آشفته و ناایمن تنها مگذارید.

در پایان با توجه به استقبال کم نظیر حضار مقرر گردید، کارگاه های آموزشی بیشتری در این شهرستان برگزار شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر