۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۴۶
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی :
همزمان با هفته پدافند غیر عامل، رزمایش آمادگی در برابر تهدیدات، قطع برق و کنترل آماده بکاری مولدهای اضطراری تعدادی از مراکز حساس منطقه، از سوی شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی در رزمایش سراسری قطع برق مراکز حساس: هدف از برگزاری این رزمایش، سنجش میزان تاب آوری مراکز حساس و حیاتی می باشد

همزمان با هفته پدافند غیر عامل، رزمایش آمادگی در برابر تهدیدات، قطع برق و کنترل آماده بکاری مولدهای اضطراری تعدادی از مراکز حساس منطقه، از سوی شرکت برق منطقه ای آذربایجان برگزار شد.

در این رزمایش که روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ترتیب یافت، برق مراکز حساس ومهم در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، قطع و میزان آماده بکاری مولدهای اضطراری این مراکز و تاب آوری آنها با حضور نامحسوس کارشناسان شرکت مورد سنجش قرار گرفت.

در مراسم آغاز این رزمایش که در محل دیسپاچینگ شمالغرب (برق آذربایجان) و به فرماندهی دکتر روشن میلانی مدیرعامل این شرکت برگزار شد، سردار جهانسری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از معاونین و مدیران ارشد برق آذربایجان از جمله مهندس هدایتی مجری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت حضور داشتند.

دکتر میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در رزمایش سراسری قطع برق مراکز حساس:هدف از برگزاری این رزمایش، سنجش میزان تاب آوری مراکز حساس و حیاتی می باشد

دکتر میلانی در پایان این رزمایش نیم ساعته در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای مرکز آذربایجان شرقی، هدف از برگزاری این رزمایش را سنجش میزان تاب آوری، تحمل و راه اندازی دیزل ژنراتورهای اضطراری توسط این مراکز نسبت به قطع برق اعلام نمود.

وی گفت: کارشناسان ارزیاب ما که بصورت کاملاً آماده ولی نامحسوس در این مراکز (بدون اطلاع مراکز مذکور) حضور دارند، شرایط را کاملاً ارزیابی و میزان سرعت عمل این مراکز و آماده بکاری مولدهای اضطراری را مورد سنجش قرار می دهند.

سردار جهانسری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه اینگونه رزمایش ها، موجب آمادگی و تامین پایداری کشورمان در برابر تهدیدات و بحران های طبیعی وانسان ساز است،گفت:صنعت برق از جمله بخش های بسیار حساس وحیاتی هر کشور است و لذا باید علاوه بر تهدیدات­و بحران­های طبیعی،تهدیدات انسان ساز از جمله تهدیدات سایبری را نیز در امور صنعت برق به جد مدیریت وکنترل نمائیم.

وی توسعه پایدار را منوط به تامین توانمندی دفاعی کشورمان و دستگاههای اجرایی دانسته و تصریح کرد: اگر زیر ساخت های اجرایی، شرایط ایمن و مطلوبی داشته باشند، امنیت پدافندی قابل قبولی خواهیم داشت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در پایان، خاطر نشان کرد که کارشناسان این اداره کل از فردا به مدت سه روز، برنامه ارزیابی خود ، پیرامون این رزمایش را از مراکز مورد هدف، انجام خواهند داد.

شایان ذکر است رزمایش قطع برق و کنترل آماده بکاری مولدهای برق اضطراری در منطقه ، با هماهنگی مجری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان ترتیب یافته بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر