۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۳۰۷۴۵
استان مرکزی؛
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در گردهمایی روسای پست و مخابرات استان که به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در روز سه شنبه نهم آبان ماه در اداره کل پست استان برگزار شد حضور یافت و با مهم شمردن دفاع سایبری در دنیای امروز خواستار شکل گیری و اقدام موثر کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعت در استان شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در گردهمایی روسای پست و مخابرات استان که به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در روز سه شنبه نهم آبان ماه در اداره کل پست استان برگزار شد حضور یافت و با مهم شمردن دفاع سایبری در دنیای امروز خواستار شکل گیری و اقدام موثر کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعت در استان شد.

در ابتدای این جلسه چراغی مدیرکل پست ضمن عرض تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل به ارائه ی گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه ی پست و ارتباطات پرداخت و بر اهمیت ICT به عنوان زیرساختی اساسی و پیشران توسعه ی اقتصادی کشور در حوزه ی پدافند غیرعامل تاکید کرد.

در ادامه ی این جلسه عسگری با اشاره به فعالیت های قرارگاه سایبری، پایداری و استمرار در عملکرد زیرساخت های فناوری اطلاعات را موضوعی مهم در دنیای امروز دانست. وی افزود در گذشته در پدافند غیرعامل نگرش معطوف به مباحث فیزیکی بوده است اما امروز معطوف به حوزه ی سایبری است.

گردهمایی روسای پست و مخابرات با موضوع پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیر عامل استان در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل پست استان مطرح کرد: موضوع پدافند سایبری مهمترین موضوعی است که باید در حوزه ارتباطات و فناوری به آن توجه ویژه ای شود و در حوزه سایبری و فضای مجازی در سطح استان مرکزی هنوز جای کار بسیار است و باید با شناسایی تهدیدات در این حوزه گام های موثری را برداشت.

عسگری تصریح کرد که در بحث پدافند غیر عامل درکشور اقدامات موثری انجام گرفته است و می طلبد که در کنار این شکوفایی و عظمت دفاعی ، تدابیر لازم را اتخاذ و در پیگیری امورات حوزه سایبری به شکل منظم و منسجم تری حرکت نماییم که در این راستا باید با رصد تهدیدات و آسیب پذیریها در این حوزه چاره اندیشی ،برنامه ریزی و پیش بینی داشته باشیم.

وی در پایان صحبت های خود با دعوت از همه ی مدیران در اهتمام به اصول پدافند غیرعامل عنوان داشت: پدافند غیرعامل فقط به مقابله با تهدیدات و مسائل امنیتی نمی پردازد و هر اقدام مناسبی که بتواند باعث کاهش هزینه و آسیب شود یک پدافند غیرعامل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر