۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۰۷۳۵
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در جلسه روسای شهرستانی و ستادی منابع طبیعی استان که در روز چهارشنبه مورخ96/8/10 برگزار شد حضور یافت و با اشاره به گستره ی فعالیت پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: یکی از زمینه هایی که دشمن، آسیب رساندن به کشور در این حوزه را مدنظر دارد، منابع طبیعی است لذا بایستی بیش از پیش در رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه ی زیستی کوشید.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در جلسه روسای شهرستانی و ستادی منابع طبیعی استان که در روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد حضور یافت و با اشاره به گستره ی فعالیت پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: یکی از زمینه هایی که دشمن، آسیب رساندن به کشور در این حوزه را مدنظر دارد، منابع طبیعی است لذا بایستی بیش از پیش در رعایت اصول پدافند غیرعامل در حوزه ی زیستی کوشید.

در این جلسه  مدیر کل پدافند غیر عامل استان مرکزی گفت : امروز به عنوان مقابله با تهدیدات نوین نامگذاری شده و حساسیتی که در این حوزه وجود دارد ضرورت آمادگی ما را دو چندان می کند . عسگری افزود : تهدیدات زیستی و بیوتروریسم در دستور کار دشمن قرار گرفته و برای مقابله با آن ستادی تشکیل و حرکات دشمن رصد می شود .وی از مسئولین منابع طبیعی و آبخیزداری خواست اطلاعات خود را در حوزه زیستی و بیوتروریسم افزایش دهند .

عسگری با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تهدید برای فرصت های مثبت کشور است بر آمادگی کامل و همه جانبه تاکیدکرد و موضوع آب ، خاک ، گیاه و دام را از مباحثی دانست که باید حفاظت از آن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود در این رابطه از سوی پدافند غیرعامل کشور برنامه ریزی هایی انجام شده که تهیه سند پدافند زیستی از جمله این اقدامات است و در حقیقت از این طریق، صیانت از منابع طبیعی، ذخایر و منابع آبی، خاک و پوشش گیاهی و سایر حوزه های مرتبط دنبال می شود.

عسگری بیان کرد: تا به امروز در راستای احصای وضعیت عرصه های منابع طبیعی در حوزه پدافند غیرعامل و به منظور مقابله با تهدیدات دشمن، در استان مرکزی دو هزار نقشه اراضی ملی و مراتع تهیه و میزان سیل خیزی مناطق، فرسایش خاک، پوشش گیاهی و سایر موارد مربوطه ارزیابی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی خاطرنشان ساخت: در حوزه پدافند غیرعامل زیستی باید تهدیدها و مخاطرات شناسایی و طرح های علمی، فنی و عملی برای مدیریت آن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: موضوع ذخایر آبی یکی از مهمترین مباحث پدافند غیرعامل است که در این رابطه اجرای طرح های آبخیزداری و حفظ پوشش گیاهی از اصلی ترین اقداماتی است که اداره کل منابع طبیعی استان باید آن را مورد توجه قرار دهد.

پس از این نشست، معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور به همراه مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از قسمت های مختلف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بازدید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر