۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۳۰۷۲۴
آذربایجان شرقی؛
مراسم زنگ پدافند غیر عامل با حضور اصغر پور معاون فرماندار و جمعی از روسای محترم ادارات در هنرستان بهروز رفیعیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، عادل اصغر پور معاون فرماندار شهرستان ویژه مرند ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل به معنی رصد کردن تهدیدات دشمن است و با توجه به این که تهدیدات صرفاً نظامی نیست و ممکن است در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی و سایبری باشد لذا همه مدیران و دستگاههای خدماتی و آحاد مردم و باید در این راستا آن آمادگی لازم را در زمان وقوع حوادث و بحران ها داشته باشند و بر ضرورت آموزش و آشنایی مردم با موضوع پدافند غیر عامل خصوصاً در بین نسل جوان جامعه تأکید نمودند.

اصغر پور افزود : مسئولین باید به اهداف پدافند غیر عامل یعنی ایمن سازی مراکز، رعایت اصول پدافندی در طرح‌های توسعه‌ای، فرهنگ سازی، افزایش مقاوت مردمی، حفظ اقتدار و تداوم چرخه خدمات توجه جدی داشته باشند و همراهی مردم در این خصوص از ضروریات است .

زنگ پدافند غیر عامل در شهرستان مرند نواخته شد/ پدافند غیرعامل به معنی رصد کردن تهدیدات دشمن و آمادگی مواجهه با آن است

وی افزود: کشور ما از نظر استراتژیک در جایگاهی قرار دارد که با مشکلات متعددی مواجه است و لذا با توجه به جایگاه کشور از نظر موقعیت جغرافیایی نیاز به آشنایی با اصول پدافند غیر عامل بیشتر است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بتوان در حوزه فرهنگ و آموزش پدافند غیرعامل در جامعه بتوانیم مصونیت کشور را در برابر مشکلات و تهدیدات بالا ببریم.

وی بیان داشت: برای اینکه آمادگی لازم را داشته باشیم باید برنامه های پدافند غیر عامل از سوی مسئولین مختلف اجرایی شود .

زنگ پدافند غیر عامل در شهرستان مرند نواخته شد/ پدافند غیرعامل به معنی رصد کردن تهدیدات دشمن و آمادگی مواجهه با آن است

اصغر پور با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در آغاز نظام جمهوری اسلامی ایران ، دشمنان داخلی و خارجی با ملاحظه عدم آمادگی کامل و مشکلات سیاسی ، و دفاعی ، نظام نوپا را مورد هجوم قرار دادند ولی با از جان گذشتگی و ایثار و اعتقادات جوانان به رهبری بنیان گذار کبیر انقلاب توانستیم پیروز جنگ شویم ولی در حال حاضر که تجربه جنگ تحمیلی را داریم لازم است تمام زیر ساختار های اداری ، مراکز مهم و حساس در کشور ، و.. موضوع پدافند غیر عامل را رعایت کرده و آموزش های لازم در سطح جامعه صورت گیرد تا دیگر دشمنان هوس هجوم و تعدی به کشور عزیزمان را نداشته باشند

هفته بزرگداشت پدافند غیر عامل از ۶ الی ۱۲ آبان ماه است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر