۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۳۰۷۲۲
مرکز آپای دانشگاه کردستان با همکاری کارگروه ارتباطات وفناوری اطلاعات پدافند غیر عامل استان وبا حضور رییس دانشگاه کردستان ومعاون پژوهشی دانشگاه ومعاون مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در روز پنج‌شنبه 11آبان در تالار فردوسی دانشگاه سمینار پدافند غیرعامل در حوزه امنیت سایبری را برگزار نمود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مرکز آپای دانشگاه کردستان با همکاری کارگروه ارتباطات وفناوری اطلاعات پدافند غیر عامل استان وبا حضور رییس دانشگاه کردستان ومعاون پژوهشی دانشگاه کردستان ومعاون مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری  درروزپنج‌شنبه 11آبان در تالار فردوسی دانشگاه کردستان سمینار پدافند غیرعامل در حوزه امنیت سایبری را برگزار نمود.

مدیر مرکز آپا دانشگاه کردستان برگزاری «سمینار پدافند غیرعامل در حوزه امنیت سایبری» را تلاشی مشترک در راستای پدافند غیرعامل دانست و گفت: سمینار پدافند غیرعامل، همکاری مشترکی بود بین مرکز آپا دانشگاه کردستان و سازمان پدافند غیرعامل استان که هدف از برگزاری آن پررنگ کردن نقش پدافند غیرعامل در فضای سایبری بود.

برگزاری سمینار پدافند غیرعامل در حوزه امنیت سایبری در دانشگاه کردستان

محمد فتحی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت مرکز آپا رصد فضای مجازی جهت تشخصیص آسیب پذیری‌های فنی ناشی از این فضا و هم‌چنین ارائه راهکارهای مقابله با آن است، اظهار کرد: بر این اساس فعالیت‌های مرکز آپا دانشگاه کردستان با وظایف کارگروه‌های سایبری سازمان پدافند غیرعامل دارای وجوه اشتراکی بسیاری است.

مدیر مرکز آپا دانشگاه کردستان، با بیان اینکه در این سمینار ضمن معرفی کلیات آسیب‌پذیری‌های فضای مجازی، آمار این آسیب پذیری‌ها در سال‌های اخیر ارائه شد، تصریح کرد: هم‌چنین تلاش شد تا راهکارها و روش‌های مقابله از جمله تست نفوذ نرم‌افزار، برنامه‌های کاربردی و شبکه به وسیله کارشناسان و صاحب‌نظران این عرصه ارائه گردد.

فتحی با اشاره به اینکه مرکز آپا دانشگاه کردستان از بدو تأسیس، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان فناوری اطلاعات ادارات، در حوزه آگاهی رسانی اقدامات مفیدی را انجام داده است، گفت: خوشبختانه در مراحل بعد استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های علمی در راستای مقابله با آسیب‌پذیری فضای سایبری توسط این مرکز در دست اجرا است.

وی در پایان ویژگی شاخص سمینار پدافند غیرعامل در حوزه امنیت سایبری را مقابله با تهدیدات فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر مأموریت های مرکز آپا دانشگاه کردستان، آموزش و آگاهی‌رسانی رویکرهای علمی حفظ امنیت در فضای مجازی به متخصصین این حوزه خواهد بود.

در ادامه رشیدی پور معاون مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری نقش رصد تهدیدات سایبری وپیش بینی راههای مقابله با این تهدیدات رادارای اهمیت دانست واز دانشجویان خواست که در این خصوص با ارایه مقاله وپژوهش با مرکز آپا همکاری نمایند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر