۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۶۸۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان: مجموعه علمی، فرهنگی جهاددانشگاهی در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل، استان را یاری دهد

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمد رضایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری استان کردستان در نشست انعقاد تفاهم نامه جهاددانشگاهی کردستان با اداره کل پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه برای معرفی پدافند غیرعامل به مردم باید از روش های مختلف بهره ببریم، اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی یک مرکز علمی و فرهنگی است که در راستای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل می تواند استان را یاری دهد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به عنوان گفتمان جدیدی در ادبیات دفاعی کشورها مطرح شده است، افزود: تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در بسیاری از کشورها قدمتی 50 ساله دارد و در بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون به برنامه های استراتژیک سیاسی و دفاعی تبدیل شده است.

انعقاد تفاهم نامه جهاددانشگاهی کردستان با اداره کل پدافند غیرعامل استان

رضایی بیان کرد: برای انجام اقدامات در بخش پدافند غیرعامل باید بتوانیم در بخش تهدیدات سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور ورود پیدا کنیم.

وی افزود: جهاددانشگاهی یکی از حوزه‌هایی است که به دلیل پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این نهاد انقلابی علاقمند به ورود آن در بحث پدافند غیرعامل بودیم.

رضایی یادآور شد: جهاددانشگاهی به واسطه اینکه یک نهاد فرهنگی و پژوهشی است می‌تواند در راستای توسعه اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در استان مؤثر باشد.

چیا سهراب نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه شورای پدافند غیرعامل دید مثبتی نسبت به جهاددانشگاهی دارد، گفت: این دیدگاه موجب شده تا جهاددانشگاهی در شورای پدافند غیرعامل و انجمن علمی پدافند غیرعامل عضویت داشته باشد.

وی افزود: جهاددانشگاهی استان با استفاده از تمامی مراکز و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود این آمادگی را دارد که با پدافند غیرعامل استان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی همکاری کند.

یادآور می شود؛ در ادامه این نشست رئیس جهاددانشگاهی کردستان و مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان تفاهم نامه مشترک همکاری امضا کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر