۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۰۶۷۶
استان یزد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد در نخستین نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان اردکان با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و آموزشی از ملزومات دفاع غیرعامل است، گفت: جهانیان جمهوری اسلامی ایران را مهد تمدن، گفت و گو، صلح و فرهنگ می شناسند.

به گزارش خبرنگار پايداري ملي، "محمدصادق طهماسبی" درنخستین نشست شورای پدافند غیرعامل که در فرمانداری این شهرستان و هم زمان با هفته نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار شد، اردکان را سرزمین تمدن، خاستگاه علم و دانش و نماد زندگی مسالمت آمیز و همراه با صلح ادیان و مذاهب گوناگون در ایران باستان دانست.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ادامه داد: شهرستان اردکان شهر علما و بزرگانی مانند "حضرت آیت الله فرساد"، "حضرت آیت الله محمدحسین بهجتی اردکانی و " حضرت آیت الله سید روح خاتمی" استاد اخلاق و ادب و امام جمعه فقید اردکان است.

طهماسبی افزود: برکات معنوی حضرت آیت الله خاتمی(ره)که همواره مورد تایید حضرت امام و مقام معظم رهبری بودند، در جامعه جاری است و هنوز هم مردم ایران اسلامی و جهانیان از آثار وجودی و باقی الصالحات ایشان بهره مند هستند.

وی با اشاره به جایگاه مهم پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: امنیت پایدار و ارتقای تاب آوری مردم در شرایط بحرانی از اهداف مهم پدافند غیرعامل است.

مردم جهان ایران را به عنوان مهد تمدن، گفت و گو و صلح می شناسند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری به فعالیت های انجام شده در حوزه های زیستی، فرهنگی، سایبری، کالبدی و شیمیایی مرتبط با موضوع پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت:در نیمه اول سال جاری به منظور آگاهی بخشی و معرفی اهداف و اصول پدافند غیرعامل جلساتی با فرمانداران محترم و مدیران ادارات شهرستان های استان برگزار و تا امروز 9 شورای پدافند غیرعامل در شهرستان های استان تشکیل شده و با تشکیل این شوراها دستورالعمل ها، اصول و اهداف اساسی دفاع غیرعامل مورد آموزش و تبیین و توجیه قرار گرفته است.

اولویت بندی کارگروه ها در شهرستان اردکان


طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیرساخت ها، پتانسیل ها و ظرفیت های اردکان، بیان کرد: این شهرستان در حوزه های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، خطوط اصلی راه های ریلی و زمینی دارای ظرفیت هایی است و شورای پدافند غیرعامل اردکان می تواند از قوی ترین شوراهای پدافند شهرستانهای استان باشد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان در پایان سخنان خود خواستار راه اندازی و تعیین اولویت کارگروه های هشت گانه صنعت، معدن و تجارت، آب و انرژی، بهداشت، سلامت و امداد و نجات، راه و شهرسازی و پشتیبانی خدمات شهری، دفاعی، امنیتی و انتظامی و ساماندهی مشارکت مردمی، جهادکشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی شد.

مردم جهان ایران را به عنوان مهد تمدن، گفت و گو و صلح می شناسند

حفظ سرمایه های ملی از اهداف پدافند غیرعامل


فرماندار شهرستان اردکان نیز در این نشست حفظ سرمایه های ملی، کاهش آسیب پذیری و ایجاد آمادگی لازم در مقابله با تهدیدات دشمن را از مهم ترین اهداف پدافند غیرعامل دانست.

"هادی مقیمی" ادامه داد: استراتژی پدافند غیرعامل بیشتر در زمینه غیرنظامی است و باید در همه حوزه ها در ارتباط با آسیب ها و تهاجمات آمادگی لازم را داشته باشیم.

رییس شورای پدافند غیرعامل اردکان خاطرنشان کرد: مهم ترین اقدام در حوزه پدافند غیرعامل پرداختن به موضوع آموزش است تا هم مردم و هم مدیران دستگاه های اجرایی بیشتر از گذشته با پدافند غیرعامل و اهداف و اصول این حوزه آشنا شوند.
گفتنی است نهمین شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان یزد در شهرستان اردکان فعالیت خود را آغاز کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر