۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۶۶۶
استاندار قزوین تاکید کرد:
استاندار قزوین گفت: مباحث پدافند غیرعامل بعنوان یک ضرورت و دغدغه همیشگی برای صاحبنظران، پژوهشگران و مدیران دستگاههای اجرایی باشد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در همایش علمی حفاظت از زیرساختها در مقابل تهدیدات نوین اظهار داشت: در عصری قرار گرفته ایم که تهدیدات شکل تازه‌ای به خود گرفته اند و پدافند غیرعامل تلاش دارد که بر بستر فناوری‌های نوین و دانش روز به ارائه راهکارهای قابل اجرا بپردازد.

وی افزود: حوزه علم و تکنولوژی از ابتدای دست یافتن انسان به علم امروز همه نیازهای انسان چه نیازهای زیستی،فرهنگی و فکری از مسیر تکنولوژی عبور می کند.

استاندار تاکید کرد: آموزش، گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل با جدیت بیشتری انجام شود
این مسئول بیان کرد: امروز دیگر هیچ پدیده ای خارج از حوزه علم و فناوری نیست و زندگی بشر درگیر فناوری و دانش شده که این امر باعث به وجود آمدن پیچیدگی هایی در زندگی بشر شده است.

وی به سازمان دفاع غیرنظامی اشاره کرد و افزود: از ابتدا یک سازمانی به نام سازمان دفاع غیرنظامی در ایران وجود داشت که برنامه های آن که به صورت اختصاصی بود را همیشه دنبال می کردم.

فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل با جدیت بیشتری انجام شود

زاهدی اذعان داشت: پیشرفت های روزافزون علم و تکنولوژی باعث افزایش ابعاد تهدیدات یک جامعه شده که باید در این زمینه راهکارهای پیشگیرانه و مقابله ای خوبی اتخاذ شود.

استاندار گفت: دیگر امروز تهدیدات فقط ش.م.ر(شیمیایی،میکروبی و رادیواکتیو) نیست و می توان اینگونه گفت که تهدیدات برای مردم عادی حتی قابل باور نباشد.

وی افزود: همه به نحوی درگیر مسئله پدافند غیرعامل هستند و باید باشند در غیر این صورت نمی توان کشور پایداری در تمام حوزه ها داشته باشیم.

رییس شورای پدافند غیر عامل استان به نقش همه مردم و سازمانهای مردم نهاد اشاره و تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد در زمینه فرهنگ سازی و آموزش می توانند کمک شایانی را داشته باشند.

استاندار به جنگ نرم اشاره کرد و افزود: امروز حملات میکروبی، سایبری و دیجیتالی مطرح است و دشمن به دنبال استفاده از تکنولوژی های جدید و استفاده از جنگ نرم است تا برتری خود را نشان دهد و محیط های دانشگاهی باید نگاه ویژه به این موضوع داشته باشند.

این مسئول در ادامه گفت: دشمن تلاش می کند از پیچیده ترین تکنولوژی ها استفاده کند تا کشوری را مورد تهاجم قرار دهد و در مقابل دفاع باید خود را بسیج و آماده کنیم و ما نیز از تکنولوژی های جدید استفاده کنیم.

استاندار بیان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه و تهدیدات مستمر کشورهای همسایه و غیرهمسایه، متأسفانه پروژهها و تأسیسات اقتصادی و زیر بنایی بدون ملاحظات دفاعی و امنیتی در شهرها به صورت یک هدف تهدیدی قابل دسترس دشمن و هر تهاجمی استقرار یافتهاند.

در پایان این همایش توسط استاندار از 5 نفر از دبیران فعال کارگروههای تخصصی پدافند غیرعامل تقدیر بعمل آمد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر