۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۴۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین:
افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوين گفت: پدافند مردم محور، مهمترین پدافند غیرعامل برای مقابله با دشمن است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، "محمد افشار"مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در جلسه ارزیابی رزمایش تروریستی و بیوتروریستی پدافند غیرعامل اظهار داشت: این رزمایش از نوع مردم محور و  با هدف سنجش آمادگی دستگاه های نظامی انتظامی و خدمات رسان استان در برابر تهدیدات احتمالی که زمان برگزاری آن از قبل اعلام نشده است تا نقاط ضعف و قوت دستگاه ها ارزیابی گردد برگزار گردید.

وی با بیان اینکه اصولا اگر پایداری را در تمامی زمینه ها حتی عرصه های اقتصادی و فرهنگی مدنظر داشته باشیم، باید بگوییم که حضور مردم در ایجاد این پایداری، به دلایل متعدد تاثیر بسیار شایانی دارد، تصریح کرد: "امنیت مردم محور" کم هزینه ترین و موثرترین نوع امنیت است.
پدافند مردم محور، مهمترین پدافند غیرعامل برای مقابله با دشمن است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با تأکید بر این‌که باید تهدیدات انسان‌ساز را مدیریت و رصد کنیم اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدام‌های نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

وی گفت: اقدام‌های پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابه‌جایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفا، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است.

در پایان سرهنگ محبعلی به عنوان فرمانده رزمایش پدافند غیرعامل نیز در این جلسه از آمادگی دستگاه های انتظامی استان در برابر تهدیدات احتمالی تروریستی و بیوترورستی خبر داد و تاکید کرد : ابعاد حوادث تروریستی در هرنقطه از کشور کل کشور را تحت تاثیر قرار میدهد که خوشبختانه هماهنگی و همدلی بین دستگاه های اجرایی وجود داشت ولی میبایست آمادگی دستگاه ها با توجه به تهدیدات در برابر حوادث واقعی بروز و بیشتر گردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر