۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۳۰۶۴۴
مانور قطع برق در شهر مهاجران استان مرکزی
به مناسبت هفته ی نکوداشت پدافند غیرعامل، صبح روز سه شنبه هفته جاری مانور قطع برق در شهر مهاجران با هدف بررسی سطح پشتیبانی و افزایش ضریب آمادگی دستگاه ها در شرایط وقوع بحران برگزار شد و مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل با حضور در مرکز مانیتورینگ برق منطقه ای باختر به رصدِ آمادگی دستگاه های خدمت رسان پرداخت.

به مناسبت هفته ی نکوداشت پدافند غیرعامل، صبح روز سه شنبه مورخ 96/8/9 مانور قطع برق در شهر مهاجران با هدف بررسی سطح پشتیبانی و افزایش ضریب آمادگی دستگاه ها در شرایط وقوع بحران برگزار شد و مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل با حضور در مرکز مانیتورینگ برق منطقه ای باختر به رصدِ آمادگی دستگاه های خدمت رسان پرداخت.

عسگری در خصوص مانور قطع برق عنوان داشت پیش بینی تمهیدات قبل از وقوع حوادث، اقدامی پدافندی است و پدافند غیرعامل در طول مدیریت بحران است لذا بایستی به دنبال افزایش ضریب آمادگی بود. وی افزود برق به عنوان صنعت زير بنايي در فرآيند توسعه اقتصادي کشور وايجاد زيرساخت هاي توسعه نقشي ارزنده واساسي دارد و بسترهاي لازم رابراي پويايي و رشد کشور در زمينه هاي گوناگون اقتصادي، صنعتي، فرهنگي و اجتماعي فراهم مي سازد. از اين رو حرکت مستمر کشور در مسير توسعه اقتصادي و ارتقاء سطح رفاه اجتماعي ، تلاش مداومي را در افزايش ظرفيت هاي توليد، انتقال و توزيع انرژي برقِ پایدار را طلب مي کند.

عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل افزود سناریوی تهدید تأسیسات و پایانه های انرژی، یکی از سناریو های احتمالی تهاجم دشمن بر علیه جمهوری اسلامی با هدف حمله به نیروگاههای برق، به منظور متوقف کردن عملیات پشتیبانی است. قطع برق و محدود شدن انرژی مورد نیاز حس مواجه شدن با شرایط سخت تر را القا می کند و در صورتی که قبلا آمادگی مقابله با آن برنامه ریزی نشده باشد می بایست در انتظارآسیب های اجتماعی نیز بود لذا این مانور قطع برق را در شهر مهاجران مفید دانسته و امیدواریم این محکِ جدی موجب افزایش ضریب آمادگی دستگاه ها بشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر