۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۴۲
استان مرکزی:
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل، به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در گردهمایی فرماندهان بسیج ادارات و کارخانجات که در روز دوشنبه هفته جاری به میزبانی شرکت برق منطقه ای باختر برگزار شد حضور یافت و با معرفی ساختار پدافند غیرعامل و تاکید بر هم افزایی دستگاه ها، خواستار بالا بردن آگاهی و بصیرت در همه ی حوزه ها خصوصا پدافند غیرعامل شد

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل، به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در گردهمایی فرماندهان بسیج ادارات و کارخانجات که در روز دوشنبه هفته جاری به میزبانی شرکت برق منطقه ای باختر برگزار شد حضور یافت و با معرفی ساختار پدافند غیرعامل و تاکید بر هم افزایی دستگاه ها، خواستار بالا بردن آگاهی و بصیرت در همه ی حوزه ها خصوصا پدافند غیرعامل شد.

در ابتدای این جلسه شبیهی مدیرعامل برق منطقه ای باختر ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل عنوان داشت که در این هفته تمام توجهات بایستی معطوف به این موضوع باشد و در الگوی جدیدِ بر آوردِ اطلاعات در حوزه پدافند غیرعامل در سه بخش رصد تهدیدات، بررسی وضعیت امکانات و تجهیزات خود و بررسی اثر تهدیدات، کار خواهیم کرد.

گردهمايي فرماندهان بسيج ادارات و كارخانجات به مناسب هفته پدافند غيرعامل

شبیهی در ادامه ی صحبت های خود به بررسی مبحث پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق پرداخت و تصریح کرد: سدها می‌توانند هدف خوبی برای دشمن در طول جنگ یا اقدامات خرابکارانه تروریست‌ها باشند. سدهای کوچک در این حملات در معرض آسیب کمتر ی هستند. شبیهی در ادامه ی صحبت های خود، صنعت برق را صنعتی زیرساختی دانست که باید در مسیر حراست و ارتقای آن گام موثری برداشت، به طور مثال کنترل سطح دسترسی پست انجیرک و نیروگاه در استان یک اقدام پدافندی است. وی افزود مهم نیست چقدر امکانات در اختیار دارید، اگر ندانید چگونه از آن ها استفاده کنید، هیچگاه کافی نخواهد بود.

در ادامه ی این جلسه عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و سخنران ویژه ی این گردهمایی با اشاره به تاریخ جنگ های بشری و تهدیداتِ حیاتِ انسانی، پدافند غیرعامل را مقوله ای قدیمی دانست که همگام با پیشرفت بشری و تکنولوژی، روز به روز گسترده و حیاتی تر می شود. وی با معرفی پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیش از آن که ساختار مناسب دفاعی را شکل بدهیم توسط دشمن مورد تهاجم واقع شدیم و از همان زمان پدافند غیرعامل در دل هشت سال دفاع مقدس ریشه کرد و در طی دولت های مختلف اقداماتی در این زمینه صورت پذیرفت و در نهایت تحتِ فرمان هوشمندانه، مدیریت و امامت مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل شکل گرفت.

عسگری در ادامه ی صحبت های خود به معرفی قرارگاه های پدافند غیرعامل پرداخته و خواستار فعالیت بسیجی وار در این حوزه شد. مدیرکل پدافند غیرعامل استان با تاکید بر جدی گرفتن تهدیدات متصور توسط آحاد جامعه و حفظ جایگاه پاک و متعالی بسیج عنوان داشت: بسیج یعنی چشم تیزبین نظام که هیچ وابستگی جناحی ندارد. 

وی تاکید کرد که رکن رکین این کشور ولایت فقیه است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاک ترین و خالص ترین نیروهای نظام هستند و نباید بگذاریم دشمن به تضعیف آن ها پردازد.

در ادامه ی این گردهمایی عسگری بیان داشت: سناریو تهدید تأسیسات و پایانه های انرژی یکی از سناریو های احتمالی تهاجم آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی با هدف حمله به نیروگاههای برق، به منظور متوقف کردن عملیات پشتیبانی است. قطع برق و محدود شدن انرژی مورد نیاز حس مواجه شدن با شرایط سخت تر را القا می کند و در صورتی که قبلا آمادگی مقابله با آن برنامه ریزی نشده باشد می بایست در انتظارآسیب های اجتماعی نیز بود.

در پایان عسگری با اشاره به این نکته که با انگیزه و پر انرژی پیگیر امور مربوط را پیگیری خواهد کرد بیان داشت که بایستی آگاهی و بصیرت را در همه ی حوزه ها خصوصا پدافند غیرعامل بالا برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر