۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۳۰۶۲۶
به گزارش روابط عمومی پدافند غیر عامل روز پنج شنبه چهارم آبان ماه کارگروه آب و انرژی پدافند غیرعامل با حضور سردار مطیعی ، معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار مطیعی در این جلسه و پس از بازدید از تصفیه خانه شهید بهشتی همدان و نیروگاه 1000 مگاواتی برق شهید مفتح ، سد اکباتان و مانیتورینگ شرکت گاز استان ، میزان آمادگی و سطح پایداری انرژی استان راخوب ارزیابی کرد و از عملکرد مسئولین استان به ویژه شرکتهای مرتبط با حوزه انرژی قدردانی کرد.

نماینده شرکت آب و فاضلاب شهری  گفت : مهمترین بحث در زمینه آب، شناسایی تهدیدات می باشد  و این شرکت با استفاده از مشاورین پدافند غیر عامل  که دارای گرید از سازمان پدافند غیر عامل می باشند  اقدام به تحلیل ریسک کرده و تاسیسات آب شهر همدان را پایش کرده اند.  همچنین شناسایی تهدیدات آلوده کننده آب  انجام  گرفته و مرکز بهداشت هم همکاری های لازم را در این زمینه با شرکت آب و فاضلاب  دارد.

آقای ستوده سرپرست شرکت آب منطقه ای و رئیس کارگروه آب و انرژی  پدافند غیر عامل استان بیان کرد در حال حاضر آب مصرف شرب استان از منابع آب زیر زمینی و سطحی تامین می شود. 95 درصد آب روستایی منابع آب زیر زمینی می باشد و حفاری ها با مجوز انجام می‌شود. 

در شهرستان همدان 60 درصد آب از طریق منابع آب سطحی  و 40 درصد زیر زمینی است و نسبت به بارندگی هر سال تغییر می یابد. سالانه 100 میلیون متر مکعب مصارف آب شهری است . 

در سنوات گذشته سد اکباتان و آبشینه عمده ترین منابع تامین آب ، سطحی بوده است . در بحث اقدامات پدافندی هم طرح هایی مطالعه شده ، که تامین آب شرب از رودخانه عباس آباد و رودخانه دره مرادبیگ از جمله آنها بوده است.

در این جلسه با دستور سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور ، مانور لحظه صفر برگزار گردید که برق پالایشگاه شرکت فرآورده های نفتی استان ( ایثارگران ) قطع گردیدتا میزان آمادگی این شرکت در ارائه خدمات سنجش شود که این مانور با موفقیت اجرا و به پایان رسید.

همچنین در این جلسه دستگاه های عضو کارگروه به ارائه گزارش و اقدامات خود در زمینه  پدافند غیر عامل ، پیشگیری  ، پیش بینی ، و آمادگی خود در مقابله با حوادث در مواقع بحرانی و اضطراری پرداخت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر