۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۲۳
فرماندار رفسنجان گفت: ایجاد ساختمان‌های اداری در جوار و بستر رودخانه‌ها بی‌تدبیری است که قرار نیست، مردم بابت آن هزینه بپردازند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، علیار اسکندری‌نسب درجلسه با اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان با اشاره به وضعیت نامناسب رودخانه‌های شهرستان اظهار داشت: این رودخانه‌ها چهره‌ بسیار کریهی به شهر داده بود که با اقدامات بسیار خوب شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال برطرف‌ شدن، است و به‌زودی رودخانه‌ها محل تفریح و تفرج مردم می‌شود.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: از جمله کارهای بسیار خوبی که شورای اسلامی شهر و شهرداری انجام دادند، طرح مسیر خانه‌ حاج‌ آقا علی است که به کمک دهیاران روستاهای مسیر و شهرداری در حال ساماند‌هی است و هم زباله‌ها جمع‌آوری و هم بوته‌کنی شده است و مسیر به طور کامل اصلاح می‌شود.

شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان تشکیل جلسه داد
اسکندری‌نسب در ادامه با اشاره به وقوع برخی حوادث غیر مترقبه خاطرنشان کرد: اتفاق تا زمانی که حادث نشده است، کسی پاسخگوی آن نیست، اما با وقوع حادثه چراهایی در ذهن‌ها به وجود می‌آید که چرا این کار را انجام ندادیم و ... بنابراین باید قبل از وقوع حوادث چاره‌اندیشی لازم برای بحران‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بارندگی در چند شبانه‌روز داشتیم که اگر یک شبانه‌روز دیگر ادامه داشت با بحران جدی مواجه می‌شدیم، بنابراین باید برای این حوادث تدبیری بیندیشیم، تصریح کرد: در چارچوب قانون باید دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، برق و ... در چارچوب قانون عمل کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه اداره‌هایی در بستر رودخانه ساخته شده و فردا که رودخانه این اداره را نابود کرد، باید هم وزارتخانه و هم مدیران محلی در سطح ملی پاسخگو باشند، عنوان کرد: البته گمان نکنم، فشارهای سیاسی در این زمینه تأثیرگذار بوده، بلکه این کار در نتیجه بی‌تدبیری‌هایی است که رخ داد.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه ایجاد ساختمان‌های اداری در جوار و بستر رودخانه‌ها بی‌تدبیری است که قرار نیست، مردم بابت آن هزینه بپردازند، اضافه کرد: باید مسؤولان هم جسارت تصمیم‌گیری داشته باشند و هم تدبیر به خرج دهند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه هر ساله قبل از بارندگی و رسیدن فصل سرما مسیرهای رودخانه‌ها بازگشایی می‌شود و امسال هم باید این کار انجام شود، افزود: حریم رودخانه‌های داخل شهر هم مشخص و تابلوگذاری و نخاله‌های ساختمانی نیز به خارج از شهر منتقل شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر