۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۱۲
استان مرکزی؛
به مناسبت هفته ی نکوداشت پدافند غیرعامل و اهمیت فرهنگ سازی در این حوزه در روز دوشنبه هفته جاری زنگ پدافند غیرعامل، با حضور عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش، در دبیرستان شاهد شهدای فرهنگی شهر اراک به صورت نمادین نواخته شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، به مناسبت هفته ی نکوداشت پدافند غیرعامل و اهمیت فرهنگ سازی در این حوزه در روز دوشنبه هفته جاری زنگ پدافند غیرعامل، با حضور عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش، در دبیرستان شاهد شهدای فرهنگی شهر اراک به صورت نمادین نواخته شد.

مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در این مراسم، ضمن معرفی اجمالیِ پدافند غیرعامل عنوان داشت که مهمترین برنامه ها و اهداف اصلی هفته پدافند غیرعامل اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، باورمندی و ترویج گفتمان این حوزه در سطح جامعه و گروه های مختلف است که در این خصوص نیاز است مسائل پدافند غیرعامل در سطوح مختلف به صورت یک باور عمومی تبدیل شود و آموزش و پروش و جایگاه مدرسه در این زمینه نقشِ به سزایی دارد.

نواخته شدن زنگ پدافند غيرعامل در مدارس

عسگری دانش آموزان را آینده سازان ایران اسلامی دانست و تربیت این استعداد ها را در راستای داشتن متخصصین متعهد ضروری دانست. وی با اشاره به گستره ی وسیع پدافند غیرعامل حتی پرداختن به علم پژوهی که منجر به قطع نیاز کشور به بیگانه می شود را امری پدافندی دانست.

مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه عنوان داشت که بایستی تلاش بشود تا آگاهی دانش آموزان و فرهنگیان برای مدیریت فضاهای مجازی و اینترنتی بالاتر رود. همچنین عسگری افزود که باید توجه داشت که در کنار آموزش‌ها و مهارت‌های تحصیلی فراگیریِ مهارت‌های مقابله با بحران و مدیریت در چنین شرایطی هم ضروری است و باید از ابتدا در کنار آموزش‌های تحصیلی آموزش این موارد به دانش‌آموزان هم مد نظر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر