۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۳۰۶۰۸
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در گردهمایی روسای محیط زیست شهرستانی و استان که به مناسبت هفته ی نکوداشت پدافند غیرعامل در روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد حضور یافت و با تشریح اصول پدافند غیرعامل، توجه به محیط زیست به عنوان مسئله ای حیاتی در زندگی بشری را مهم دانست و بر رصد تهدیدات و اتخاذ تمهیدات در حوزه ی محیط زیست استان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل در گردهمایی روسای محیط زیست شهرستانی و استان که به مناسبت هفته ی نکوداشت پدافند غیرعامل در روز یکشنبه برگزار شد حضور یافت و با تشریح اصول پدافند غیرعامل، توجه به محیط زیست به عنوان مسئله ای حیاتی در زندگی بشری را مهم دانست و بر رصد تهدیدات و اتخاذ تمهیدات در حوزه ی محیط زیست استان تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن گرامیداشت هفته ی نکوداشت پدافند غیرعامل و ارائه ی گزارش از اقدامات پدافندی انجام شده در حوزه ی محیط زیست به بیان تاریخچه ی حفاظت از محیط زیست و وضعیت محیط بانان در کشور و استان پرداخت. وی افزود طی سنوات گذشته در خصوص جلوگیری از آلودگی هوای استان و همچنین مقابله با بیماری های مشترک بین انسان، دام و طیور مثل تب خونریزی دهنده ی کریمه کنگو و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اقدامات موثری صورت پذیرفته است.

گردهمايي روساي محيط زيست شهرستاني و استان با موضوع پدافند غيرعامل

در ادامه ی این جلسه عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل با بیان کلیات پدافند غیرعامل، حوزه ی پدافند زیستی را بسیار گسترده و متنوع دانست و به تشریح وظایف و ماموریت های سازمان محیط زیست با محوریت پدافند غیرعامل پرداخت.

در ادامه ی این جلسه عسگری تصریح کرد بهترین راهکار برای پدافند غیر عامل در حوزه محیط زیست تدوین برنامه منسجم، قابل اجرا، سیستمی و یکپارچه می باشد که تمام سازمان های ذی النفع را درگیر نموده و با چک لیست های خود کنترلی، روند پیشرفت کار را رصد نماید. برای تحقق این مهم ابتدا بایستی مطالعه جامع و کاملی در راستای شناخت محیط زیست استان از نظر وضع موجود به عمل آید که گزارشی واقعی و بدون کم و کاستی، پیش روی متولیان امر قرار گیرد. بایستی در این امر با تشکیل کارگروه های تخصصی برنامه ای جامع تدوین گردد. مطابق همان برنامه محیط زیستی بدون هیچ اغماضی این برنامه اجرا و بازخوردهای آن در تمام بندها دیده شود. وی افزود که ارتقای سطح کیفی محیط زیست، موجب تولید ثروت و در نتیجه ارتقای سطح اقتدار ملی و مقابله ای هدفمند و پر افتخار در برابر تهدیدهای دشمن خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر