۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۹۰
امیر مرادی،مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: گیاه سنبل آبی یکی از گیاهان مخربی است که برای تالاب عنیک و تالاب های کشور مشکلاتی ایجاد کرده است.
به گزارش پایداری ملی، به همت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در دومین روز از هفته پدافند غیرعامل مراسم رونمایی از "ربات شناور جمع آوری سنبل آبی”  در تالاب عینک برگزار شد.

این مراسم با حضور جمی از مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه نظیر محیط زیست،دانشگاه گیلان،شهرداری رشت و سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

امیر مرادی،مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: گیاه سنبل آبی یکی از گیاهان مخربی است که برای تالاب عنیک و تالاب های کشور مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی افزود: سال گذشته به همت انجمن های مردم نهاد،زندانیان،شهرداری منطقه چهار رشت و چندین دستگاه اجرایی دیگر موفق شدیم بخش زیادی از تالاب عینک را از گیاه مهاجم سنبل آبی پاک سازی کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در ادامه گفت: از سوی دانشگاه گیلان پیشنهادی مبنی بر ساخت ربات جمع آوری گیاه سنبل آبی شد و این پیشنهاد در شورای پدافند غیرعامل گیلان بررسی  و تصویب شد.

مرادی بیان کرد: برای ساخت دستگاه ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شد و ۵۰ میلیون تومان را دانشگاه گیلان تامین و ۱۰۰ میلیون تومان از طریق اعتبارات استانی تامین شد.

دکتر نجفی،مجری طرح ساخت دستگاه شناور جمع آوری سنبل آبی در مورد نحوه ساخت این دستگاه اظهار کرد: طراحی و ساخت این دستگاه حدود ۷ ماه طول کشید و توسط دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی مکانیک گیلان ساخته شد.

وی سرعت کاری دستگاه شناور جمع آوری سنبل آبی را ۴ هزار مترمربع در ساعت اعلام کرد و افزود: این دستگاه برای تالاب های به عمق ۴۰ سانتیمتر به بالا مناسب است.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: این دستگاه می تواند در هربار گردش حدود ۲ تن سنبل آبی را جمع آوری کند و علاوه بر جمع آوری سنبل آبی قابلیت جمع آوری آزولا،زباله و هرچیزی که در آب شناور باشد را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر