۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۵۸۷
همایش کارگروه آموزشی و مانور نشت گاز کلر در تصفیه خانه آب گیلان در اولین روز از هفته پدافند غیرعامل با حضور امیر مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، عباس صابر سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین سازمان ها برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، همایش کارگروه آموزشی و مانور نشت گاز کلر در تصفیه خانه آب گیلان در اولین روز از هفته پدافند غیرعامل با حضور امیر مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، عباس صابر سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین سازمان ها برگزار شد.

امیر مرادی، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در ابتدای صحبت های خود اظهار داشت: شوق و ذوق کاری را در اداره آب و فاضلاب شهری دیدم که پدافند غیرعامل را برای من زنده کرده و به بنده درس خدمت داد.

مرادی خاطر نشان کرد: هر چقدر به سرمایه های انسانی خود بها دهیم قطعآ در مدیریت کلان به ما کمک خواهد کرد،اگر بتوانیم ارتباط مدیریت با بدنه را ایجاد کنیم موفقیتمان در آن تشکیلات عالی خواهد بود و اگر یک طرفه نگاه کنیم به جایی نخواهیم رسید.

مرادی با بیان اینکه امروزه تهدیدات به صورت غیرنظامی صورت می گیرد اذعان داشت: تلاش می کنیم این تهدیدات را شناسایی کنیم و برای مبارزه با آنها گام اساسی برداریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان به پیش بینی و آینده نگری تاکید کرد و گفت: برای اینکار  به اطلاعات جمعیتی از جمله مکان،استقرار،رفتار جمعی،گفتار جمعی که بصورت استاتیک گرده آوردی میشود نیازمندیم که البته ما به غیر از این اطلاعات  به اطلاعات دینامیکی در مورد جمعیت نیز نیاز داریم که ملاحضه کنیم رفتار و آینده این جمعیت به کدام سمت می رود و همچنین این اطلاعات باید در مورد رفتار مردم باشد و مدیران ما باید با این اطلاعات خودشان را آماده کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه باید در مصرف آب مدیریت کنیم بیان داشت: باید مردم را مدیریت آب و جایگزین کردن مصرف آب مردم را آگاه سازیم

 

وی میزان بارش باران در گیلان را به طور متوسط ۸ میلیارد متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: که از این میزان ۲میلیارد مترمکعب را اداره آب منطقه ایی میتواند مدیریت کند و ۶ میلیارد متر مکعب نیز به دریای خزر وارد می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با بیان اینکه همواره الگوی مصرف گرایی را پیروی میکنیم اظهار کرد:  باید از کودکی حس مسئولیت پذیری را در فرزندانمان بیاموزیم مراسم هفته  پدافند غیرعامل را از یک دبستان شروع کردیم تا احساس مسئولیت در دانش آموزان به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این چند سال اخیر در پدافند غیرعامل اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و موفق شدیم همه را در کنار هم بسیج کنیم تا بتوانیم در مقابله با بحران اقدامات لازم را برنامه ریزی کنیم.

مرادی مطرح کرد: در حوزه زیست محیطی در تالاب عینک با استفاده از آگاهی مردم  توانستیم  مشکل سنبل آبی را حل کنیم و این ارتباط خوب بین ما و مردم وجود دارد.

عباس صابر سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه همایش امروز بیان کرد: باید توجه ویژه ای به تآمین منابع آبی برای شهروندان شود

صابر افزود:حتی با بالا بودن منابع و نبود آب نمی توان در برابر بحران مقاومت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر