۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۳۰۵۷۸
همایش پدافند غیرعامل در اولین روز این هفته در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

در این همایش عباس سعیدی با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر رزمی است و نیاز به جنگ افزار ندارد، افزود: با شناسایی به موقع تهدیدها با مشارکت تمام نهادها، دستگاهها و آحاد مردم میتوان آسیب های وارده را کاهش داد و با بروز شدن آموزش ها، خطرات این تهدیدها کاهش می یابد.

وی در ادامه افزود: گسترش آفات و بیماریهای مربوط گیاهان و دام ها در زمره تهدیدات وارده مرتبط به وظایف سازمان جهاد کشاورزی است که با انجام اقدامات لازم می توان آسیب های وارده را کاهش داد.

در این همایش دکتر صدیقی از وزارت اطلاعات گفت: بحث بیوتروریسم از زمان قدیم وجود داشته و در حال حاضر این تهدیدات بصورت جدید و در اشکال مختلف و نوپدید ظاهر می شوند و باید با این مسائل مقابله نمود که از جمله می توان به مواردی چون سیاه زخم، تب مالت، وبا، طاعون، آبله، بیماریهای تب دار همولوژیک و سموم بیولوژیک اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات زیستی شامل از بین رفتن انسانها و موجودات زنده می باشد، اذعان داشت سه مقوله  اصلی در بیوتروریسم مطرح است که اولین مقوله  رخدادهای  بیولوژیکی که ناشی از تغییرات در طبیعت و غیر عمد می باشدو دو مقوله دیگر توسط انسانها از منطقه ای به منطقه دیگر هدایت می شوند.

دکتر صدیقی با بیان اینکه تئوری تعادل و بحران در تمام نهادها جاری است، افزود: هرگاه تعادل مابین نیازمندی ها و توانمندی های موجود در یک سیستم زنده و پویا که تابع قوانین و اصول تعیین شده باشد، بنا به هر دلیلی بهم بخورد سیستم دچار بحران می گردد و ۱۸ راه ممکن تعادل این سیستم را به هم میزند.

دکتر صدیقی با اعلام اینکه بیوتروریسم در سه حوزه اقتصاد، صنعت و محیط زیست تاثیر گذار است، گفت: تامین امنیت غذایی، تولید ناخالص دامی، صادرات و ارز آوری مربوط به توسعه کشاورزی است و با آسیب به محصولات کشاورزی سبب نا امنی غذایی و در نتیجه کاهش استاندارد زندگی، وفاق ملی و استقلال ملی می گردد.

وی افزود: ۸۳۰۰ گونه گیاهی در ایران وجود دارد که ۱۸۰۰ گونه دارویی و ۱۳۰۰ نوع بومی ایرانی است و این امر از بزرگترین مزیت های کشور در ایران است و ایران مهد بسیاری از گیاهان در دنیا می باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر