۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۳۹
در اولین روز نکوداشت هفته پدافند غیر عامل رضایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اصحاب رسانه استان نشست خبری برگزار کرد واظهارداشت تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان از برنامه های راهبردی این اداره کل در سال جاری است و مورد تایید شورای پدافند و شورای برنامه ریزی استان نیز قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در اولین روز نکوداشت هفته پدافند غیر عامل رضایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با اصحاب رسانه استان نشست خبری برگزار کرد واظهارداشت تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان از برنامه های راهبردی این اداره کل در سال جاری است و مورد تایید شورای پدافند و شورای برنامه ریزی استان نیز قرار گرفته است.

به گفته رضایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان تاکنون برای تدوین این طرح شرکت های مشاور وابسته به دانشگاه های استان کردستان اعلام آمادگی کرده اند و در اولین فرصت تدوین آن با محوریت بخش های زیستی، سایبری، مردم محوری و کالبدی مناطق حیاتی، حساس و قابل حفاظت استان انجام می شود.

طرح جامع پدافند غیرعامل استان راهگشای موفقیت برنامه های پدافند غیرعامل کشور در استان کردستان است.

وی تدوین این طرح را راهگشای موفقیت برنامه های پدافند غیرعامل کشور در استان دانست که برای اجرایی کردن  طرح جامع مطالعاتی پدافند غیرعامل اعتبارلازم اختصاص یافته و در این راستا رایزنی‌های لازم جهت بکارگیری ظرفیت شرکت‌های فعال این حوزه در کردستان انجام شده است. ادامه داد: وی افزود. از دیگر برنامه های مکمل این طرح انعقاد تفاهم نامه ها با دانشگاه ها و مراکز علمی است تا بتوان با استفاده از توان علمی راهکارها و اسناد پدافندی را به صروت بومی بکاربست. هم اکنون 2تفاهم نامه در استان با اداره کل کتابخانه های عمومی برای ارائه منابع پژوهشی و جهاد دانشگاهی برای انجام طرح های علمی و پژوهشی منعقد شده است و در هفته جاری نیز تفاهم نامه دیگری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد می شود این اقدامات می تواند تقویت تئوریک و علمی پدافند در استان را فراهم سازد. استان کردستان به دلیل موقعیت طبیعی خاص خود و مرزی بودن تهدیدات خاص خود را دارد و این تهدیدات مشخص شده و با توجه به اعتبارات در راستای مقابله با آنها اقدام می‌شود

وی در ادامه به فرهنگ سازی پدافند غیرعامل پرداختند و گفتند آگاه سازی عمومی و اطلاع‌رسانی به مردم از صفر تا صد مربوط به اداره کل پدافند غیرعامل استان بوده و بر این مبنا جوامع هدف و کانال‌های ارتباطی توسط اداره کل پدافند غیرعامل مشخص شده است

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر