۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۳۰۵۱۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی برنامه های تدارک دیده شده برای اجرا در این هفته را تشریح کرد.
به گزارش پایداری ملی، علی ثروتی با اشاره به نامگذاری ششم تا دوازدهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل گفت: شعار امسال این هفته، پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور تعیین شده است تا پس از گذشت 14 سال از شکل گیری این سازمان، شاخص ها و اهداف و برنامه ها مورد مداقه و بررسی قرار گیرد.

تشریح برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در خراسان شمالی



وی در نشست استانی ستاد پدافند غیرعامل خراسان شمالی از پدافند غیرعامل به عنوان راهبرد اساسی در مصون سازی کشور در برابر تهدیدها و یکی از ارکان برقراری و حفظ امنیت ملی یاد کرد و افزود: در این هفته تلاش می شود با برگزاری رزمایش های استانی و دستگاهی، هم چنین برنامه های فرهنگی و اقدامات مشابه، اهمیت این موضوع برای آحاد جامعه بیشتر آشکار شود.

وی برگزاری رزمایش استانی با موضوع پدافند شیمیایی به منظور بررسی آمادگی دستگاه های متولی در برابر شرایط اضطراری و اقدامات تهدیدآمیز این حوزه و برگزاری شمار زیادی رزمایش های درون دستگاهی را از برنامه های این هفته ذکر کرد و ادامه داد: به جز رزمایش در مجتمع پتروشیمی بجنورد، رزمایش سراسری قطع برق، رزمایش های مربوط به امور آب و فاضلاب شهری، مخابرات، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و چند دستگاه دیگر و نیز رزمایشی با محوریت تهدیدهای بیوتروریستی را در مرکز استان و شهرستان ها خواهیم داشت و برخی پروژه های مرتبط با پدافند غیرعامل نیز بهره برداری می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری برگزاری دوره های آموزشی، رویدادهای فرهنگی و ورزشی، مسابقات دانش آموزی، برنامه های درون دانشگاهی و اطلاع رسانی به شیوه پیامکی و نیز حضور در برنامه های صدا و سیمای استان را از دیگر موارد برشمرد.

ثروتی تأکرد کرد: با توجه به این که تهدیدهای امروزی اغلب دانش پایه است، ضرورت استمرار آموزش ها برای مدیران و دست اندرکاران به منظور کسب آمادگی در برابر تهدیدهای احتمالی و پیشگیری از بروز آن ها اهمیت زیادی دارد و برنامه هایی به همین منظور تدارک دیده شده است.

وی همکاری و آگاهی مردم درباره تهدیدهای فضای سایبری را از دیگر موضوعات مهم در این حوزه قلمداد کرد و گفت: مردم باید یاد بگیرند که در فضای مجازی، منفعل نباشند و آگاهانه از فضای موجود بهره گیرند و به تهدیدهای این حوزه اشراف داشته باشند.

وی 8 حوزه اصلی کاری پدافند غیرعامل را شامل پدافند سایبری، کالبدی یا ساختاری، زیستی، شیمیایی، پرتوی، اقتصاد مقاومتی، مردم محوری و عمومی برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی از این حوزه ها در استان خراسان شمالی به عنوان اولویت درنظر گرفته شده و اقدامات دستگاه های متولی در این حوزه ها حائز اهمیت بیشتری است و برای آن ها برنامه ریزی شده است. وی حوزه های با اهمیت در استان را پدافند سایبری، زیستی، کالبدی و اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: الزامات و دستورعمل های مربوط به تأمین پدافند زیرساخت ها به تدریج در حال ابلاغ و اجرا در کشور بوده و شرایط خوبی در این خصوص در استان برقرار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر