۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۳۰۴۹۵
معاون استاندار و فرماندار شهرستان سقز در پیامی، فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل را تبریک گفت
معاون استاندار و فرماندار شهرستان سقز در پیامی، فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل را تبریک گفت

متن پیام علی اکبر ورمقانی به شرح زیر است:
بر اساس تعریف، پدافند غيرعامل به معنای کاهش آسيب‌پذيری در هنگام بحران با بهره‌گيري از فعاليت‌های غيرنظامی، فنی و مديريتی است و موضوع پدافند غير عامل در جهان از قدمتی به اندازه تاريخ زندگی انسان برخوردار است و هميشه جزء مهمي از زندگی بشر بوده است و در این مهم، تمام نهادها، نيروها، سازمان‌ها، صنايع و مردم می ‌توانند نقش موثری ايفا کنند.

آگاهی از پدافند غیر عامل و آشنایی و اجرای آن باعث تقليل آسيب پذيری و کاهش خسارت و صدمات تاسيسات، تجهيزات و نيروی انسانی مراکز حياتی، حساس و مهم نظامی و غير نظامی کشور می شود.

پدافند غیرعامل، گستردگی و شمول زیادی دارد که حوزه های عمرانی، حمل و نقل و ارتباطات حوزه دارو، غذا، آب، نيروي انسانی، انرژی، رسانه ها و تبليغات روانی، مخابرات صنايع، مالی و اقتصادی، ديپلماسی و امنيت و دفاع را در برمی گیرد.

اینجانب با تبریک این هفته به تمام شهروندان شریف شهرستان سقز از همه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان می خواهم تا در راستای فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در خصوص ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیر عامل و شناسایی تهدیدات این حوزه و تدوین برنامه هایی که به مشارکت‌پذیری مردم در طرح‌های پدافند غیرعامل منتهی شود، اقدام کنند.

از مردم فهیم و عزیز شهرستان  سقز نیز انتظار دارم تا با توانمند سازی خویش در حوزه پدافند غیرعامل در جهت مقابله با تهاجمات خصمانه و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی و پیشگیری از تلفات انسانی با هدف کاهش آسیب پذیری شهرستان تلاش مسولان را یاری نمایند

شنبه6آبان سال96
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر