۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۰۴۶۵
در شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی که به ریاست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و با حضور اعضای شورای پدافند غیرعامل استان برگزار شد از کتابهای «پدافند غیرعامل، استراتژی های توسعه و امنیت منطقه شهری» و «تهدیدات زیستی» که توسط مؤلفان استانی تألیف شده رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی که به ریاست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و با حضور اعضای شورای پدافند غیرعامل استان برگزار شد از کتابهای «پدافند غیرعامل، استراتژی های توسعه و امنیت منطقه شهری» و «تهدیدات زیستی» که توسط مؤلفان استانی تألیف شده رونمایی شد. 

رونمایی از کتاب پدافند غیرعامل در شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی

کتاب پدافند غیرعامل، استراتژی های توسعه و امنیت منطقه شهری اثر دکتر پورمحمدی ریاست دانشگاه تبریز و دکتر کیومرث ملکی است این کتاب از 4 فصل مهم تشکیل شده است. فصل اول این کتاب در خصوص اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل و مؤلفه های آن است و فصل دوم آن به طور تخصصی به الزامات محیط شناسی در منطقه شهری می پردازد. در فصل سوم راهبردهای اساسی در پدافند غیرعامل و در فصل چهارم سیر تاریخی پدافند غیرعامل و دفاع در شهر و منطقه تشریح شده است. 

رونمایی از کتاب پدافند غیرعامل در شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی

مولفان این کتاب در نگارش آن از 374 منبع فارسی ، 79 منبع انگلیسی و 11 سایت علمی استفاده کرده اند. کتاب «تهدیدات زیستی » نیز نوشته نیما رستمی کارشناسی ارشد میکروبیولوژی و خانم لیلا دادگر کارشناسی ارشد شیمی تجزیه است. این کتاب نیزاز 5 فصل تشکیل شده است. مؤلفان این کتاب بحث های خود را روی تاریخچة جنگهای بیولوژیک و تهدیدات بیولوژیک متمرکز کرده اند.

رونمایی از کتاب پدافند غیرعامل در شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی

مدیرکل پدافند غیرعامل در رونمایی این کتاب با اشاره به ظرفیت استانی در خصوص دانش پدافند غیرعامل افزود: باید از ظرفیت دانشگاههای استان در خصوص پدافند غیرعامل نهایت استفاده را بکنیم. در این جلسه که جمعی از اساتید دانشگاه تبریز حضور داشتند بر پتانسیل بالای دانشگاههای استان در خصوص دانش افزایی و تولید محتوا تأکید شد. 

در این جلسه ریاست دانشگاه تبریز گزارشی مفصل از اقدامات انجام شده در خصوص پدافند غیرعامل در دانشگاه تبریز ارائه داد و بر ضرورت همکاری بین اداره کل پدافند غیرعامل و دانشگاه تبریز اشاره کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر