۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۳۰۴۵۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین:
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری قزوین گفت: دفاع سایبری، کنترل شبکه های اجتماعی و صیانت از زیرساختها و افزایش تاب آوری دستگاههای خدمات رسان در برابر تهدیدات را در اولویت قرار داده ایم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمد افشار به مناسبت فرارسیدن هفته پدافندغیرعامل در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در استانداری گفت: در شرایط کنونی با تهدیدات جدیدی مواجهیم که شکل آنها فرق کرده که باید برای مقابله در برابر همه آنها آماده شویم.
وی بیان کرد: رویکردهای آمریکا، صهیونیستها و برخی کشورهای منطقه در تهدید ایران هم تغییر یافته و به تهدیدات مرکب و هیبریدی تبدیل شده است.

افشار تصریح کرد: تهدیدات اقتصادی، سایبری، علم و فنآوری و در نهایت تهدید نظامی در شرایط کنونی مطرح است و در یک دو قطبی امنیتی و اقتصادی تهدیدات قرار داریم که نیازمند یک طرح دفاعی و اقتصادی هستیم.
شکل تهدیدها علیه کشور تغییر پیدا کرده انددفاع سایبری و حفاظت از زیرساختهای استان قزوین را جدی گرفته ایم

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین یادآورشد: در پی رهنمودهای رهبری برای داشتن راهبرد دفاعی ما نیز تهدیدات سایبری را جدی گرفته ایم و در اولویت برنامه های کشور قرار داده ایم و برای آن تدبیر کرده ایم.

وی اضافه کرد: بررسی های ما نشان می دهد دشمنان از فضای سایبری برای آسیب رساندن به زیرساختهای مهم کشور استفاده خواهند کرد لذا دفاع سایبری را در اولویت برنامه های پدافندغیر عامل قرار داده ایم و در این زمینه در استان هم اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.

افشار یادآورشد: شبکه های اجتماعی هرچند از ضرورت های عصر کنونی است و مزایای زیادی هم دارد اما یک تهدید هم محسوب می شود و اطلاعات محرمانه کاربران دربستری قرار دارد که کشورهای دیگر هم می توانند از آن استفاده کنند که باید برای آن فکری کنیم.
وی اظهارداشت: شرایط به گونه ای است که امکان جاسوسی هم برای دیگران وجود دارد که از این ابزارها برای مهندسی افکار عمومی در زمینه اطلاعات فضای مجازی استفاده می کنند تا به ما آسیب برسانند.

افشار گفت: از منظر پدافندغیرعامل، کنترل و نظارت بر شبکه های اجتماعی یک ضرورت است که باید مورد توجه مدیران دستگاههای مرتبط قرار گیرد لذا نظارت بر فضای سایبری در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه تهدید سخت در فضای سایبری که در چند لایه دستگاههای اجرایی ما را تهدید می کند باید کارهای زیادی انجام دهیم و زیرساختها را تقویت کنیم و اولویت دیگر ما صیانت از زیرساختهاست.

مدیرکل پدافندغیرعامل یادآورشد:حادثه خوزستان و قطع خدمات زیربنایی آب و برق برای مدیران استان قزوین نیز تجربه ارزشمندی است که باید خود را آماده کنیم تا در مواقع بحران با کمترین آسیب روبرو شویم.

وی بیان کرد: یکی از حوزه های مهم ما انرژی است که با برگزاری مانور تاب آوری انرژی ویژه دستگاههای اجرایی تعداد ۸۲ دستگاه شناسایی شد و ۶۲ دستگاه در مانور شرکت کردند و برای ۲۴ ساعت برق آنها قطع شد تا آمادگی آنها ارزیابی شود.

افشار تصریح کرد: قرار شد ۱۵ تا ۲۰ درصد بانکها و شبکه های مالی هم در این تاب آوری امتحان شوند و نواقص برطرف شود که در پدافندغیرعامل باید بتوانیم این تهدادات را شناسایی و برای مدیریت آن برنامه ریزی کنیم.

وی بیان کرد: باید برای کاهش آسیب پذیری دستگاههای زیربنایی مانند آب، برق، گاز وسوخت برنامه داشته باشیم وحفاظت از زیرساختها را مورد توجه اساسی قرار دهیم.

افشار اضافه کرد: از ششم تا سیزدهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل تعیین شده که برنامه های مختلفی در استان اجرا خواهد شد.

وی اظهارداشت: نواخته شدن زنگ پدافندغیرعامل، دیدار با امام جمعه، رزمایش در مدارس، مرکز استان و شهرستانها، جشنواره پژوهشی، مانور تخلیه اضطراری، برگزاری دوره های آموزشی، همایش پدافند سایبری و حفاظت از زیرساختها، اجرای فاز دوم مانور تاب آوری انرژی در میارستانها و دستگاههای اجرایی، از برنامه های پیش بینی شده در هفته پدافندغیر عامل در استان است.

افشار در ادامه گفت: زیرساختهای خود را در استان شناسایی کرده ایم و با اولویت بندی آنها برای تاب آوری و حفاظت آنها اقدام کارشناسی را انجام داده ایم تا آسیب های این بخش به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در نیروگاه شهید رجایی یک مرکز آموزش تخصصی برای ۳۰ نیروگاه کشور پیش بینی شده تا کارکنان این مراکز با مسائل حفاظتی و ایمنی آشنا شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر